MGC krachar och eventuella fixes

Diskussion i 'Magic' startad av mikecomputing, 14 jun 2009.

1. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte lägga upp en ny tråd där vi kan ta upp eventuella krachar som vi märkt på våra HTC magics eller Google mobiler.

Själv lyckades jag för en stund sen att kracha mediaspelaren.

Först hängde den sig och jag fick välja "Force quit". En omstart av applikationen hjälpte inte :-(

Detta hände på Maxi och jag hade Wlan igång så min första teori var att mobilen fösrökte connecta mot deras wlan och käka upp reurserna för CPU:n eller nåt i den stilen.

Men efter att ha handlat klart och gått ur buriken och startat om mobilen funkade forfarande inte musikspelaren.

Som gammal van Linux användare borde jag begripa att en omstart ofta e onödig. Det är nämligen inte ofta man ska behöva vara så drastisk som att starta om.

Lösningen var istället att gå in i:

Menu->Settings->Applications->ManageApplications->Music->Clear Data och vips funkade spelaren igen :-)

Detta ger naturligvis inte svar på varför spelaren hängde sig men i vart fall en snabb lösning istället för att starta om mobilen.

Kan tillägga att all min musik är encodad i OggVorbis.

Nån som haft problem med spelaren innan?

Eller andra problem med snabba lösningar? Eller tom buggfixar kanske ;-)

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Både wifi och positionering via nätverket kan ibland "hänga sig". Lösningen i de fallen är ganska uppenbar: inaktivera/återaktivera, i settings.

AndFTP "glömmer" ibland dina bookmarks. Lösning/motmedel: Döda processen med Advanced Task Manager, se till att alltid välja "Exit" när du stänger ner den, inte bara köra Home- eller Back-knappen.

Browsern kan bli seg med tiden. Lösning: töm cachen då och då, via Settings.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ovanstående är dock på min Dream, ej Magic, men det är sannolikt Androidrelaterat, inte hårdvaruspecifikt.