Fråga: MHL/HDMI-Adapter/Bluetooth tangentbord?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Rasdroid, 19 augusti 2011.

1. Rasdroid

Rasdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan! Jag undrar ifall jag nu köper en MHL/HDMI-Adapter och kopplar till TV'n, ser jag samma sak som jag ser på telefonen fast på TV'n förstås?
    Och så undrar jag ifall det går och koppla ett trådlöst tangentbord via Bluetooth?
    Det vore grymt nice och kolla videor och surfa från soffan och inte behöva sitta vid datorn hela tiden :)

Tack på förhand!

Last edited: 19 augusti 2011
  2. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag dockade bluetooth-tangentbord och -mus till min Galaxy S II igår kväll och det fungerade. Ganska bra, också. Det är jättesmidigt att använda musen, men tangentbordet är lite värre - man får inga svenska tecken (tangentlayouten verkar vara engelsk), och ibland hängde sig backspace-tangenten när jag tryckte på den, vilket resulterade i att jag raderade mycker mer text än jag avsett. Är det någon annan som haft det problemet, eller beror det bara på mitt dåliga tangentbord, ett billigt Keysonic ACK-595BT?

När jag senare försökte återansluta till tangentbordet, fick jag ingen anslutning. Men även det beror nog på tangentbordet.

Annars är det ett grymt bra koncept! Jag skulle kunna använda mobilen för att ta föreläsningsanteckningar direkt i Google Docs och eliminera behovet av en bärbar dator. Bara tangentbordet gör som jag vill. Och är det någon som vet om man kan få svensk tangentbordslayout med åäö?

Last edited: 19 augusti 2011
    Rasdroid gillar detta.
  3. michael561

michael561 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

efterfrågar oxå någon som har mer koll på blåtandstangentborden... kikar lite på detta som verkar kombinera både mus och tangentbord(lite dyrt dock...)

Logitech SE - - diNovo Mini Keyboard

4. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Det där är dock ett tumtangentbord, så det lär bara ge marginellt snabbare skrivhastighet än skärmtangentbordet. Den här lär ju funka om du vill ha ett normaltstort BT-tangentbord med touchpad. Det har engelsk layout. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=220091

Själv är jag intresserad av Targus iPad-tangentbord, ifall det fungerar bättre än mitt Keysonic: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=851793

5. Rasdroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det nödvändigt o ha mus till, går det inte att gå från app till app med upp, ner, vänster och högerknapparna på tangentbordet och trycka på enter för att välja app? Eller blir det svårt när man ska surfa? För surfa är det jag helst vill göra :P

6. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

ska du surfa är mus helt klart att föredra.

7. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Jag har ett dinovo mini det funkar bra förutom till en sak det är om man har surfat på låt oss säga 10 olika sidor så måste jag backa tio sidor för att komma till startskärmen igen då det inte finns någon homekey på det tangentbordet.
    Nån som kan erbjuda en lösning på det problemet?

8. Rasdroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tja! Jag har hittat ett nice litet tangentbord men det saknar åäö, det jag undrar är hur är det jag kommer få fram åäö ifall jag nu inte har det på tangentbordet, är det bara att hålla in O eller A som vanligt när man gör det på telefonen?

Mini Wireless Bluetooth Keyboard For PS3 Mac PC PDA | eBay

9. snoffa

snoffa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER