Är det någon som vet hur det gått med Xiaomi Mi Pad4? Ska finnas tillgänglig från o med idag,.......säger ryktet.
Nej, hfm. Det senaste jag hittat från vad som verkar vara en vettig källa är detta: Chinese Tech Analyst Confirms The Xiaomi Mi Pad 4 Is Still In Development - Gizmochina Att den fortfarande är i utveckling, och inte är helt bekräftad. Jag skulle gissa på att den kommer i sommar tidigast.
Ja, MiPad 3 var ju rätt knepig. Hoppas också på att fyran får bättre stöd utanför Kina/säljs utanför Kina.
Possible Xiaomi Mi Pad 4 specs include Snapdragon 660 chipset Lite rykten om specifikationerna. Snapdragon 660 låter lovande i alla fall. Riktigt hygglig prestanda och strömsnål samt tillåter lågt pris.
Tack för att ni bevakar ämnet. Kan Ni se några skäl till att den inte är anpassad till oss Skandinavier? Språk? Kommunikation? Är det något Ni saknar på den plattan? Nyfiken på att få höra Era synpunkter.
Fan, den är riktigt snygg måste jag säga, gillar att skärmen har rundade hörn, sällan plattor brukar få det! Skulle verkligen vilja ha hit en, men importera från Kina har jag inte tålamod för.
Jag behöver en ny platta. Så till hösten blir det nog ett nytt inköp. Era rekommendationer på mobilsidan var en megahit. Så jag ser fram emot att få ta upp nya diskutioner kring Mi Pad 4.
Helt klart intressant för det priset! Xiaomi Mi Pad 4 erbjuder 8-tumsskärm, 4GB RAM och 64GB lagring för 1885kr - Swedroid
Har någon börjat ta förhandsbeställningar ännu, och var är den billigast? Jag blev lite sugen. Jag köpte en MiPad 2 och var rätt nöjd med den. Jag är i och för sig ingen fantast av MIUI, och för MiPad 3 verkade det som att Xiaomi inte riktigt hade någon global utrullning så högt prioriterad (fanns väl aldrig någon officiell "Global firmware"). För MiPad 2 fanns ju en Global ROM, så det var inga problem. Jag undrar hur det blir med MiPad 4. Det blir en del trixande utan en ordentlig officiell global version med fullt språkstöd osv.
LTE-versionen kommer kosta €257 hos TradingShenzhen, helt okej! Kanske man ska köpa en för skojs skull så fort den finns tillgänglig. Kör alltid allt på engelska så språkstöd är inget jag bryr mig om, varken nu eller i framtiden. Buy Xiaomi Mi Pad 4 - 4GB/64GB - Snapdragon 660 - LTE EDITION
LTE uppenbarligen till för internet i första hand inte för samtal. " . . . and a LTE Module for fast mobile internet." Frågan är hur pass bra denna kommer att fungera att ringa med. Jag testade tidigare en 8" Win10 Chuwi platta som läsplatta, typ i sängen för att se på filmer, läsa böcker, osv., jämte min 6.44" Mi Max1. Det slutade med att jag föredrog Max1 - bekvämare att hålla i, och jag upplevde ingen direkt fördel med den något större skärmen hos plattan.
Det står på Xiaomis hemsida att man inte kan ringa med Mi Pad 4. Och för er information så har den inte heller stöd för band 20
Glöm inte 25% moms + postens avgift. Den lär man inte komma undan om de inte gör någon fuling och skickar det via något annat land och märker om den där etc.
Är det bara att sideloada Gapps i Kinamodellerna eller är det något annat man ska tänka på gällande original vs global roms. Kör alltid engelska. Gillar inte trixa i onödan även om jag kan och löser det mesta förr eller senare....
Naturligtvis. Sen använder man väl inte PostNord om man inte är under pistoltvång. Väljer DHL alla dagar i veckan när man kan. Bara ladda ner denna så installerar den allt som behövs från Google; http://en.miui.com/forum.php?mod=attachment&aid=NTgxMzA5fGRlZDUyZmUxfDE0NjA5NTMzMzJ8NTQyOTQ4MzM5fDIzMzQyNg==
Kan du förklara lite närmare vad du menar. Jag är lite "novis" när ni snackar "custom rom" och annan hantering av en Mi Pad 4. Vill veta mer med andra ord.