ROM: MI Unlock problem (Xiaomi 12S Ultra)

Discussion in 'Xiaomi - Allmänt' started by idaste, May 16, 2023.

1. idaste

idaste Infant Droid Medlem

Hej,

Jag har precis införskaffat mig en 12S Ultra som jag tänkte köra eu ROM på. Jag har suttit i timmar och försökt att låsa upp telefonen men det verkar vara en omöjlighet.

Jag följer nedan guide:
    Xiaomi Community

Och har klarat mig igenom alla steg på Step 1: Phone. Dock fastnar jag på Step 2: PC: steg 3:

You have already done that on the phone, so you should get Phone connected message on Mi Unlock. If you get Not connected to the phone message, reinstall Mi USB driver and try again.

MI Unlock hittar inte min telefon:

När jag kollar på olika videos så är det återkommande att de vill att jag ska gå in på "Mi Account" i inställningar. Detta saknas i min telefon, men jag vet egentligen inte hur stor betydelse det har heller.

Några tips på hur jag ska få detta att fungera?

Attached Files:

2. Putte i Parken

Putte i Parken Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Har låst upp bootloadern? Rätta usb drivrutiner?

3. idaste

idaste Infant Droid Medlem

Ja på båda, usb drivrutiner är jag kanske lite osäker på men laddat ner och installerat allt rekommenderat. Vi lyckades dock nå telefonen på min sambos dator i en äldre version av MI Unlock.

Om det var sambons dator eller om det var den andra versionen av programmet låter jag vara osagt, nu har vi bara 167 timmar kvar tills vi får fortsätta!