Problem: Mic slutat funka på xperia s

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av hardtail, 11 aug 2012.

1. hardtail

hardtail Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mikrofonen och hörluren på min xperia har slutat funka, kopplar jag över till högtalaren så funkar ljudet och micken. Felet kom efter min dotter svarat med telefonen så jag misstänker att hon ändrat något, men jag kan inte hitta var.

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Skriv in följande i Dialern *#*#7378423#*#* gå till service test och prova mikrofonen där. Skulle den inte funka där är den trasig.

hardtail gillar detta.
  3. hardtail

hardtail Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Provade service testet men fick inget ljud. Stoppade i ett par lurar i 3,5 mm uttaget och fick då ljud i dom, drog ur poppen och då funkade allt

britneysapa gillar detta.
  4. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Riktigt skumt, när man stoppar i vissa hörlurar inaktiveras microfonen på telefonen då headsetet har en, antagligen det som hände sen "hakade" den i det läget när du drog ut hörlurarna. Tur det ordnade sig. :)

5. idiotech

idiotech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min flickvän har ett liknande problem. Telefonens primära mikrofon vägrar ta emot ljud men den sekundära vilket används för t.ex. diktafon och annat fungerar fint. Facotry reset fungerade inte så det bli nog att lämna in den.

6. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag har råkat ut för samma sak.
    Högtalaren man håller mot örat när man talar i telefonen har lagt av för mig.
    Genom att stoppa i headset fungerar det och sedan när man dragit ur headsetet så har telefonens högtalare börjat fungera igen.

Tycker det verkar vara en bugg i programvaran eftersom luren inte går tillbaka automatiskt när man dragit ur det headset/ hörlurar man haft inkopplade.