Problem: Micken funkar enbart vid högtalarsamtal

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av drewi, 13 maj 2012.

1. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Min kompis var på fest förra helgen och tappade bort sin telefon och hittade den senare i en toalett. Den har förmodligen legat i vatten i ca 2 timmar.

Nu efter en vecka så satte hon på telefonen och allting verkar funka förutom en sak. När hon ringer samtal så funkar inte hennes mikrofon, det är bara när hon aktiverar högtalaren som motparten hör henne prata.

Någon som har ett tips på vad man kan göra?
    Micken är ju uppenbarligen inte trasig, eller finns det två mikrofoner, en som används vid vanligt samtal och en vid högtalarsamtal?

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Testa med en systemåterställning och se vad som händer, om hon inte redan testat. Men sen är ju era gissningar så goda som våra (förutsatt det inte är någon som vet hur det står till med mic-antalet och skillnaden mellan högtalar-läge respektive vanligt läge). Det är ju helt klart möjligt att något har kortslutits eller på annat sätt pajjats, så det helt enkelt inte går att använda mic:en annat än i högtalarläge.

Last edited: 14 maj 2012
  3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Synd att man inte kan lägga den i ungnen som ett grafikkort, skulle kanske hjälpa. Men skulle också tro att de helt enkelt blivit en kortslutning.