Micro-usb kablar för att ladda döende surfplatta

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av noaksson, 8 okt 2020.

1. noaksson

noaksson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Så jag äger en platta en som är dålig på att ladda (en gammal lenovo yoga book som kör android) och innan jag pensionerar den helt skulle jag vilja pröva en riktigt bra kabel (väggkontakten funkar bra och är original). Pris är inte särskilt viktigt. Jag menar jag antar att den är mer eller mindre död, men skulle vilja försöka ladda den för att spara saker jag glömt att säkerhetskopiera. Kabeln jag använder nu är mer eller mindre dålig, och jag har gått igenom många kablar med åren och i takt med att jag bytt till usb-c med övriga enheter slutat köpa micro-usb kablar. Så har bara tagit vad jag haft liggande hemma. Men nu vägrar den ladda. Även om den är av. Och det kan vara porten, men det känns inte så då ström verkar komma in i den (enligt android iaf) bara inte tillräckligt mycket? Och jag har lärt mig att det är väggkontakten som spelar störst roll men den verkar ju funka jättebra med andra enheter. Kabeln är sisådär med andra enheter. Laddar men inte snabbt alls.

Så en lång historia. Men ja riktigt bra micro-usb kablar. Hit me with your best suggestion.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon: