MicroUSB-kontakten sönder!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av EnJoker, 5 apr 2011.

1. EnJoker

EnJoker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej.

Skedde ett litet missöde idag. Jag laddade mobilen i bilen och råkade klämma åbäket i dörren. När jag drar ut microUSB-kabeln är den böjd. MicroUSB-kontakten i mobilen sticker ut lite och är vinklad neråt. Jag tar av skalet och kan då ta ut hela laddkontakten. Jag trycker tillbaka den och kan konstatera att den inte vill ladda genom den böjda microUSB-kabeln, här hemma provar jag med en annan kabel utan framgång.

Mobilen startar utan problem sålänge batteriet håller, dock går det ju inte att använda microusb-porten att ladda batteriet.

Går detta att byta själv? Finns det reservdelar att få tag i, var?
    Tänkte titta förbi affären imorgon och höra men jag antar att garantin inte kompenserar detta?

Tacksam för alla sorters kommentarer!

2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Jävligt tråkigt, beklagar :(

3. Ondskan

Ondskan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Beklagar missödet.
    Tvivlar starkt på att garantin skulle täcka detta då garantin vanligen bara täcker ursprungsfel.
    Men om du har nån tilläggsförsäkring/drulleförsäkring så kan den kanske täcka upp.

4. EnJoker

EnJoker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vad kan det tänkas kosta om man lämnar in den på garantin och betala det själv?

Läste att ett företag i Norrköping kunde byta laddningskontakten för 600 kr, dock sålde de inte reservdelar. Finns det inget ställe man kan köpa reservdelar ifrån, kan inte tänka mig att det ska vara speciellt svårt att byta själv.

5. tola63

tola63 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lämnade in min på Tre butiken.....(lös usb kontakt, laddade ej!) byttes utan problem på garantin (electrical BGA part replaced :-) !!

6. EnJoker

EnJoker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kanske finns en chans då. :D

Problemet just nu är att jag har flashad ROM. Jag måste låna ett batteri på något vänster och återställa mjukvaran innan jag vågar lämna in den på garantin.

7. tola63

tola63 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Behövs inte, min var oxå flashad....uppdaterades med senaste "tre" mjukvaran inga diskussioner!!