Mid 97M tror att den är i Sydostasien, bl.a.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av mudnor, 7 jan 2013.

1. mudnor

mudnor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min kära svärfar köpte en ovan nämnd Mid 97M för att ge bort, och bad mig kika lite på den. Fixa de väsentliga apparna och allt sånt skoj.

Ett av de problem jag känner med den här plattan är att men inte verkar förstå vart jag befinner mig. Den visar lokalt väder och liknande, men alla apprekommendationer i play store har någon form av kinesiska (tror jag) tecken. Är det standard, eller är den efterbliven? Går t ex inte att hitta spotify, vilket enigt mig tyder på att plattan inte är medveten om sin position.

Info som kan vara bra för den händige kommer nedan.

Android-version: 4.0.3
    Kernel-version: 3.0.8+ root@xingyu-desktop #17 (låter skumt i mina öron)
    Version: RK2918_ANDROID4.0.3-SDK_V2.11_20120306 rk29sdk-eng 4.0.3 IML74K eng root.20120903.073131

2. mudnor

mudnor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dessutom smyger det fram en linux-pingvin vid start. Antar att det inte ska vara så, men vad innebär det?

3. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

4. mudnor

mudnor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den fungerade inte, svenska är satt till språk och Sverige till land sen tidigare. Men just det faktum att "bästa gratisgrejerna" visar 14 av 20 appar med kinesiska tecken får mig att ana att något inte är optimerat för Sverige.

5. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Min gissning är att du behöver root och gå in och ändra lite i build.prop eller system.prop.

Kolla vad som står på raderna: ro.product.locale.language & ro.product.locale.region.

mudnor gillar detta.
  6. mudnor

mudnor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, hur exakt gör jag det? Kan nämligen inte ladda ner Skype, spotify och liknande...

7. mudnor

mudnor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Saken är den att det är som sagt inte min platta. Jag är inte helt oteknisk, men har aldrig rootat och liknande. Det roliga är också att om jag googlar på plattan så är det den här tråden som kommer upp, vilket inte känns alltför betryggande.

Jag kollade lite på android central, där jag läste något om att jag bör hantera plattan som en nexus, eftersom det bör vara vanilla android på den. Är det något som någon mer erfaren av detta instämmer i?

Om ovan stämmer, hur går jag vidare efter detta? Letar reda på någon fin guide för root av nexus 7?

8. thurstoon

thurstoon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER