Linux, drivers, mjukvara och potent hårdvara. Vad är det som hindrar en händig programmerade att realisera en MiFi applikation för Android? Alltså, telefonen connectar med 3G radio till mobilnätet och wlan adapters agerar accesspunkt med DHCP. Och sedan med typ simpla iptables funktioner NAT:ar mellan de olika IF:arna? //T
Wifi Tether for Root Users? Det har väl i och för sig kanske bara stöd för en ansluten enhet samtidigt.
Du har rätt. Postar detta från laptopen via tethering medan jag anslutit och googlar lite på ipoden samtidigt. Hade för mig förut att det inte ville fungera som de skulle med flera enheter. Det var ju ett bra tag sedan dock.
Heh, riktigt skojj.. Minsann, WiFi Tether, där ser man. Nån som har en URL med info kring detta, vilka enheter som stödjer det (wlan chipsets i vilka lurar) osv? Samt, så klart, hur har man löst det? // T
Kolla nedanstående länk. http://code.google.com/p/android-wifi-tether/ Som sidan nämner så stöds HTC G1, HTC Magic, HTC Hero, Samsung Galaxy, Nexus One och Motorola Milestone/Droid där de sistnämnda saknar vissa funktioner just nu. Själva tetheringen fungerar dock. Det har förresten stöd för tethering över bluetooth också.
Däremot verkar det ev. struligt med att lägga till regler mha. iptables. Elller ja, jag lyckades iaf inte. Skulle vilja kunna göra det så att jag kan få diverse VPN att fungera.
uhm .. Det vore som sagt supernajs med en app som kan agera "riktig" router där man kan portforwarda, sätta ssid, wpa osv och så klart, med w-lan IF:en konfad som en AP.