Fråga: Migrera från HTC till Galaxy Nexus smidigt?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av LJN, 20 dec 2011.

1. LJN

LJN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur gör man för att få över appar, data, musik mm. enkelt från en HTC Sensation till en ny Galaxy Nexus? Jag funderar på att testa Mybackup Pro och deras molntjänst. Dvs. ladda upp allt från HTC och sedan installera Mybackup Pro på Galaxyn och sedan köra restore?

Vad tror ni?

/Lennart

2. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Appar osv synkades automatiskt när jag gick från N1 till GNex. Musik kör jag via spotify, men jag hade nog bara lagt över den på datorn på gammalt hederligt vis för att sedan lägga över i GNexen.. Annars låter ju faktiskt molntjänster alltid lockande.

3. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Alla köpta appar syncas ner automatiskt men tror inte gratisappar gör det, har dock för mig att vissa gratis synkades ner med men är inte helt säker.
    Kontakter och kalender och allt sånt är ju redan syncat med google om du inte aktivt valt annat. om du har musik och filmer är det ju bara att koppla in telefonen med usb och kopiera över.

4. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Alla gratisappar synkas också, om inte ligger de under "mina applikationer" i market i en lista så man vet vilka det är man har på sitt konto.