Migrera till Android från Windows, funderingar och frågetecken

Discussion in 'ASUS' started by RazerBlader, Jan 19, 2012.

1. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har funderat på att gå från Windows(min stationära dator samt bärbara dator då jag inte har något behov av DirectX som jag sett som Windows enda styrka som har varit fram tills nu).

Och då tänkte jag överge det helt som plattform, och jag ser Android som tillräckligt mogen nu för alla mina behov, dock har jag bara några frågetecken som behöver redas ut innan jag känner att jag kan migrera till det.

Det första jag tänkte på är att jag har en 22" skärm som är i skala 16:10 med upplösningen 1680x1050, är det för tungt för Transformern att driva tro om jag vill ha flyt i applikationer överlag? Eller måste jag ha Transformer Prime med Tegra 3 för det t o m?

Och sedan, den andra frågan är, klarar Transformern av att köra en speglad bild från min Xperia Play till TVn via HDMI(Full HD-upplöst TV) om jag vill ha bilden till TVn när jag spelar? och i så fall, går det att få i full HD tro eller kommer det upplevas väldigt pixligt?

Sedan, en sista fråga, då folk verkar så splittrade kring detta kring mottagningen, hur upplevs Wi-FI respektive GPS på Transformer? och Transformer Prime?

För övrigt är den lösning jag tänkt att kassera den stora burken samt bärbara och använda Transformen och koppla tangentbord och mus via USB som finns i dockan, och sedan koppla in datorskärmen via HDMI.

Tack på förhand för svar.
    Med vänliga hälsningar RazerBlader.