Mikrofon och bildproblem...

Discussion in 'Honor allmänt' started by shebeen, May 9, 2016.

1. shebeen

shebeen Infant Droid Medlem

Har en ganska nyligen inköpt Honor 7 gold som jag är supernöjd med, om det inte vore för ett par grejer...

Min sambo har en Galaxy S6, när han skickar bilder till mig så är de hemskt dåliga när de kommer fram till min telefon och tvärtom när jag skickar till honom.
    Har pratat med min leverantör, Tele2, och enligt dem är det telefonen som orsakar problemet.

Det är tydligen numera obehagligt att prata med mig i telefon då alla ljud omkring mig försvinner, så när jag är tyst i telefonen så låter det som om jag lagt på luren.

Är dessa problem nåt som andra har, eller bör jag lämna in telefonen på service?

2. chraist

chraist Replicant Staff Member

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Att bilderna är dåliga är för att de komprimeras och skalas om för mms. Bättre att t.ex skicka bilderna via mail om det ska vara original och bra kvalitet, eller annan tjänst för meddelanden.

Det med ljudet är brusreduceringen där telefonen filtrerar bort allt annat ljud än det som du säger i mikrofonen. Att det blir tyst när du inte säger något är vanligt på dagens telefoner. Vet inte om det finns någon inställning att avaktivera det på.

Skickat från min Nexus 6

3. shebeen

shebeen Infant Droid Medlem

okej...
    det blir så trist när min sambo tycker att "det är en jävla skittelefon" jag köpt, pga dessa problemen...
    hade en iphone 4s innan, och där blev ju bilderna mkt bättre...

4. chraist

chraist Replicant Staff Member

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Det du kan göra är att testa en annan meddelandeapp som t.ex. textra och se om det blir något bättre. För det är just med mms ni menar?

Skickat från min Nexus 6