mikrofon problem

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Petrikus, 29 jun 2012.

1. Petrikus

Petrikus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen aning om vilken under forum jag skulle lägga tråden under så det får bli här...

Hej jag har då budget telefonen Gt-i5500 som jag fick i julas och den börjar verkligen gå mig på nerverna eftersom den inte funkar som den ska.. Mikrofonen är väldigt låg om man försöker prata som en vanligt människa alltså när man har telefonen vid örat. Jag måste sätta mikrofonen mot munnen för att personen jag pratar med ens ska kunna höra mig. Mikrofonen funkade hur bra som helst precis när den var ny men sedan när jag installera kies och så fanns det en uppdatering så uppdatera jag ju och det var då problemen började.

Det är ju det att mikrofonen funkar utmärkt när man spelar in ljud och när man har högtalare på under samtal men det är ju inte så värst kul om alla hör exakt vad man pratar om och står och gapar som en dåre..

Jag har prövat att göra en fabriksåterställning på telefonen men det hjälpte ju inte eftersom att telefonen inte ens återställer sig helt? har kvar massa saker i kalendern och andra saker och Android 2.2 är fortfarande kvar fast när jag fick den så hade den 2.1

Har googlat runt lite och det verkar som om det är ett rätt vanligt problem och när man går in på vissa android forums så står det ju att man ska flasha och installera den här romen och roota telefonen och det fattar man ju inte ett smack av...

Kör Android vers: 2.2 (Den funkade med 2.1)

Kernel-vers: 2.6.32.9-perfroot@DELL127 #1 (Om det nu spelar någon roll)

Version: FROYO.XWJQ3

Har prövat att gå in i menyny när man slår *#*#197328640#*#* och försökt följa en guide som ska "fixa" mikrofon problemet men det ändrade ingenting av vad jag märkte iaf...

Det verkar ju inte direkt som om det kommer några nya uppdateringar som man kan ladda hem via samsungs super program Kies heller...

Här är en tråd om någon som har haft liknande problem och fixat det http://madteam.co/forum/support-7/microphone-doesn%27t-work/

Jag undrar då ifall någon har stött på liknande problem och kanske någon vänlig själ skulle kunna länka till någon riktigt simpel guide på hur man rootar och flashar telefonen, installerar / väljer rätt rom..

Har sökt runt på massa andra forum men man hittar oftast bara trådar utan lösningar, bara massa svar där folk säger att dem har liknande problem..

(Är inte så jävla insatt i telefoner men måste ju ta tag i skiten för jag vill inte slänga pengar på en ny mobil bara för att det är några kodare som suger på att göra mjukvaran korrekt)

Tacksam för svar <3