Mikrofonen används av en annan app

Diskussion i 'Allmänt' startad av Thort, 21 jun 2021.

  1. Thort

    Thort Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej! När jag ska spela in med appen Audio Recorder så får jag ett felmeddelande om att mikrofonen används av en annan app. Hur löser jag detta? Jag har Android 11. Screenshot_20210621-220113.png
     
  2. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Du får nog gå in i inställningar och kolla vilka appar som har tillstånd att använda mikrofonen.
     
  3. Thort

    Thort Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack Wafflez! 22 appar har tillgång till mikrofonen. Men de får bara använda mikrofonen när de används. Därför kan jag inte förstå varför jag får ett felmeddelande om att mikrofonen används av en annan app. Screenshot_20210622-153942.jpg
     
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 479
    Mottagna gillanden:
    1 040

    MINA ENHETER

    Någon av dessa 22 ligger igång i bakgrunden. Inaktivera tillgång app för app till du hittar vilken som låser din mikrofon. Ps, att spela in samtal går normalt sett inte i android 11
     
    Kristy gillar detta.
  5. Thort

    Thort Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej igen! Jag inaktiverade tillgången till mikrofonen för alla övriga 22 appar som hade tillgång till mikrofonen. Det var bara Audio Recorder som fick tillgång till mikrofonen. Det hjälpte inte. Audio Recorder sade ändå att en annan app använde mikrofonen.

    Jag tänkte pröva att installera om Audio Recorder. Då visade det sig att Audio Recorder inte finns kvar i Google Play Butik. Därför avinstallerade jag appen och installerade en annan ljudinspelare. Voice Recorder (Röstinspelare). Nu kan jag spela in med mikrofonen. Bra!

    Så nu är mitt problem löst! :)

    Tack Wafflez och drzap för hjälpen!
     
    eastbound och Buzz gillar detta.