Mikrofonen fungerar inte korrekt med högtalare på S9+ och Samsung Buds problem

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Dromedarkalas, 29 apr 2019.

1. Dromedarkalas

Dromedarkalas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Jag kontaktar er då jag inte orkar gå igenom Samsungs urusla support. Försökte mejla dem men får endast följande felmeddelande: "Tried to send data without session." Deras Live chat är extremt underbemannad då man måste vänta 3h i kö från att vara 3:a i kö tills att man får hjälp. Har inte testat att ringa dem än, men förutsätter mig att det är lika frustrerande. Ska nog testa imorgon ändå.

Hursomhelst...

Som ni ser har jag två problem. Det första är en defekt jag har haft på telefonen sen jag köpte den i Juli 2018 men har inte orkat kontakta Samsung eftersom jag inte använder högtalare så ofta. Det är så att när jag har högtalare på så kan inte mottagaren höra vad jag säger, det är extremt frustrerande när man väl vill använda högtalare. Ljudet från mikrofonen när högtalare är på hörs fortfarande av mottagaren men det är väldigt dåligt ljud och det går knappt att urskilja enstaka ord.

Det andra problemet är med mina Galaxy Buds. Kort sagt ger den ifrån sig ett ljud oregelbundet och ibland flera gånger per minut. Jag har lyckats uppfatta att det är samma ljud som låter när man sätter i sig lurarna i öronen. Har det något med bluetooth att göra? Har nämligen upptäckt att ljudet lätt försvinner under en kort period och bluetooth anslutningen inte verkar vara den bästa i samband med att dessa ljud återkommer. Detta kan dock vara en ren tillfällighet.

Tacksam för svar!

2. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Har oxå hört det där ljudet i buds. Jag tror problemet dök upp nyligen för mig.