Milestone eller Liquid?

Discussion in 'Allmänt' started by kay, Dec 21, 2009.

1. kay

kay Infant Droid Medlem

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Info:
    Nova Launcher Pro
    Är väldigt sugen på båda telefonerna men kan inte bestämma mig..
    Båda telefonerna är ju väldigt bra men men jag tror sista frågorna står vid:
    - Qwerty eller inte
    - Garanti i sverige etc (Är det avgörande över huvudtaget?)
    Vet att Acer ligger bättre till på garanti-sidan eftersom de har etablerat sig bättre i sverige.

Jag bryr mig inte om att Milestone är tusenlappen dyrare, så svara gärna som om ni inte brydde er om priset utan om vad ni föredrar (Jag har själv aldrig haft en egen lur med Qwerty, vad är bäst egentligen :confused: ).

2. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

För min del faller milestone bort omedelbums pga att den inte har svenska tangenter på tangentbordet. Hade en G1, och slutade använda hårdvarutangentbordet till förmån för onscreen pga att det inte fanns åäö på hårdvarutangentbordet.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Milestone, alla gånger. Dels pga hårdvarutangentbordet (jag skriver mer på engelska än på svenska) och dels pga den större skärmen och aningen högre upplösningen. Android 2.0+ är trevligt också. Här är Acer ett osäkert kort även om någon på deras kundtjänst via mail sade att 2.0 kommer till Liquid.

4. UncleRedz

UncleRedz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man skriver mycket, typ längre mail, dokument osv, eller behöver skriva precist med "onormala" ord, typ SSH, Telnet osv, så är ett tangentbord överlägset.

Men annars fungerar ett on screen tangentbord förvånansvärt bra, när man väl lärt sig att inte bry sig om felstavningar och feltryckningar osv, den reder ut det själv.

Så om ett fysiskt tangentbord är viktigt eller ej, beror till stor del på hur man använder telefonen.

Själv så skulle jag nog också luta mot Milestone, inte minnst för att det verkar som om Motorola satsar stort på den och dom verkar tajta med Google, vilket aldrig är fel. (Har bland annat lagt till stöd för Milestone/Droid i deras utvecklar USB driver.)

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Glöm inte heller att mer eller mindre allt viktigt i form av drivrutiner och liknande verkar vara open source till Milestone/Droid, något som talar för mindre problem med uppdateringar om Motorola mot förmodan bestämmer sig för att göra en HTC och skita i uppdateringar.