Milestone Telenor problem med 3G

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av abudabi, 7 jan 2010.

1. abudabi

abudabi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    jag köpte en milestone från expansys.se och ringde till Telenor och bad dem om en månads test-fri-surf.

När jag ska försöka använda 3g går jag in på settings-> Wireless & Networks -> Mobile Networks -> Network operators -> Väljer sedan Telenor SE varpå det står "Registering on network" och sedan "Registered on network".

När jag sedan går ut i browsern och försöker gå in på en hemsida står det att jag inte har någon connection.

Jag testade med min gamla mobil på samma ställe och då fungerade det. Jag har dessutom testat på diverse andra ställen där jag vet att det är bra mottagning. Vad gör jag för fel?

Tack på förhand

2. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

3. abudabi

abudabi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack så jättemycket.

4. Mitur

Mitur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, jag har lagt in telias APN inställningar men jag får fortfarande inte någon 3g anslutning.
    Min Iphone har full 3g mottagning här hemma, så det borde var inställningarna det är fel på.
    Är det någon som har fått 3g att fungera på milestone me de inställningar som finns på wikin?

Efter lite pulande så har jag upptäckt att jag får internet om jag låter APN type vara blankt.
    Så med Telia fungerar inte "default (galaxy: internet)" som APN-type för mig.

Last edited: 9 jan 2010
  5. gadgetzz

gadgetzz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

man ska inte skriva apn type på telia om man inte har galaxyn det är det dom menar inte att man ska skriva default (galaxy: internet)