Milestone vägrar gå online via wlan?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av connyosis, 6 jan 2010.

1. connyosis

connyosis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick hem telefonen igår och den är hur trevlig som helst. Tyvärr vägrar den gå online när jag är uppkopplad till mitt trådlösa nätverk. Det underliga är att den hittar nätverket och får en ip, men sen vill den inte gå online. Det händer att en sida till största delen laddas, men sen står telefonen och bara tuggar.

Har testat WPA, WPA2, WEP, och öppet i alla möjliga kombinationer. Testat att ta bort uppkopplingen och lägga till den igen, start om telefonen. I varje fall får telefonen en ip men vill inte komma ut på nätet ändå (Och ja våra bärbara datorer på samma nät fungerar som de ska). Surfa via 3G går alldeles utmärkt, men det är ju bra mycket billigare att surfa via wlan när det är möjligt.

Har någon av er råkat ut för något liknande och hittat någon lösning på det hela? Om inte så är det förhoppningsvis en mjukvarubugg som kan bli fixad i nästa uppdatering. Vore drygt att behöva skicka telefonen till England/Tyskland för att få den lagad...

2. SlickNick

SlickNick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också det problemet med min. Jag brukar "lösa" det genom att använda en task-killer och döda browsern eller stänga av o sätta på wifi. Det brukar fungera för mig iaf. Och jag hoppas som du på en mjukvaru-uppdatering.

3. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Stänga av och sätta på wifi hjälper inte tyvärr. Testat det ett antal gånger. Kan ju försöka använda en task-killer som du och prova om det hjälper på något sätt.
    Det underliga är att ibland så hoppar det igång och fungerar bra i typ 1 minut. Sen dör det igen.

4. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vad du skulle kunna göra är att testa byta kanal på APn. Installera Wifi analyzer från Market och se vilken kanal den rekommenderar.

5. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har testat att byta kanal och det ville sig inte ändå. Kan ju försöka igen med ditt tips dock.

6. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mmkay... testat att byta säkerhetsmetod också då? Bara kollar :)

7. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jajjemen. Tror jag testat det mesta. Får väl fortsätta hoppas på en buggfix om det inte löser sig.

8. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du prövat telefonen på andra wi-fi nätverk? Om inte det fungerar är det mest sannolikt ett hådvarufel och du borde kontakta försäljaren eller Motorola.

9. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska testa på universitetets nätverk idag om det fungerar. Återkommer med resultat.

10. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, testade hos en kompis och där gick det alldeles utmärkt att surfa och ladda hem från Market via wifi. Verkar alltså som om min telefon inte tycker om min trådlösa router (Vilket i och för sig inte förvånar mig eftersom det är en värdelös FON-router som jävlas relativt ofta. Min kompis har en Linksys WRT54GL). Dags att skaffa ny router mao.

11. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Kör in DD-wrt på FON-routern då :)

12. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon länk till hur man gör det? Skulle vara mycket trevligt. :-)

13. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

14. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter nervöst nagelbitande är nu dd-wrt inflashad på FON:en och allt funkar hur bra som helst. Tack för tipset!