Milt knarr/oljud vid haptic feedback (ej autofokus)

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by Mr.Divide, Apr 16, 2010.

?

Haptic Feedback (Vibrationerna) Bra eller Anus?

1. Bra

9 vote(s)
    75,0%
  2. Anus

3 vote(s)
    25,0%
  1. Mr.Divide

Mr.Divide Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Ja som rubriken lyder har jag lite "problem" med att jag hör ett milt knarrande ljud inifrån nexusen när haptic feedback vibrerar, det låter lite grann som om något sitter halvlöst ungefär under styrkulan (Alltså med största sannolikhet inte autofokus, som jag också hör om jag skakar telefonen. Detta stör mig inte dock.). Det knarrar inte vid varje feedback utan lite var och varannan gång men det förstör lite av kvalitetskänslan av denna annars kungliga telefon.

Någon mer som känner av något liknande missljud/knarrningar då man t.ex. skriver mycket på virtuella tangentbordet med haptic feedback påslaget?

2. mygran

mygran Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har känt av samma sak på min vid några tillfällen :(

3. Baba330

Baba330 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kände samma sak. Som du säger så förstör det känslan med haptic. Har dock stängt av det och jag saknar det mycket lite.

4. Mr.Divide

MINA ENHETER

Mmh har nu stängt av haptic på tangentbordet men tycker fortfarande det är trevligt att ha på touch-knapparna.
    Är sugen på att roota men avvaktar nog lite och ser om detta fenomen blir värre först.

5. Lääny

Lääny Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också samma knarr och precis som du säger så låter det som att något sitter löst. Jag kan inte minnas att jag hade detta oljud när telefonen var ny, utan att det har smygit sig på. Har även funderat på om det beror på att jag har en liten spricka i skärmen, men om ni andra upplever samma sak måste det bero på något annat.

6. Baba330

Baba330 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade inte detta när telefonen var ny. Jag har inga sprickor eller synliga skador. Jag tror att antingen är detta nån liten pryl som vibrerar loss av vibratorn efter en tids användande.
    En annan teori är att detta uppstår efter att luren fått några smällar. I mitt fall väldigt små, har föst ner den från nattduksbordet nån gång (utan fodral) och tappat den från låg höjd i golvet (med fodral). Fodralet skyddar ju kanske mest mot yttre skador, men när den får stötar borde saker inuti kunna lossna trots fodralet.

7. Nixi

Nixi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

8. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har aldrig förstått anledningen till att använda något tangentbordsljud eller vibration. Det drar ju bara batteri och tillför inget mer än oljud för folk omkring en.

9. Mr.Divide

MINA ENHETER

Feedback på soft-knapparna är enligt mig en bra feature, det är i många situationer trevligt att få respons från dom knapparna. Sen drar det nog bara marginellt med batteri och stör definitivt inte omgivningen ;).

10. Mr.Divide

MINA ENHETER

Ah där ser man, har tydligen missat din tråd i sökandet innan jag skapade denna.
    Men inte heller jag har tappat min lur än så borde inte bero på det, den har bara lugnt fått gunga omkring i fickan. Dock så läste jag att någon på HTC hade klämt ur sig att Nexus inte får bäras i byxfickan, det måste va därför våra knarrar nu?!?! :D

11. Ri0z

Ri0z Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är troligtvis accelerometern..