Tips: Min Aha upplevelse med Google Maps på resan

Diskussion i 'Allmänt' startad av Salvion, 1 nov 2017.

Taggar:
  1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 275
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Tänkte ge ett tips för säkert finns det apps n00bs precis som jag som inte utnyttjar appar ens en liten del av vad dom kan.

Intro som du kan hoppa över: :P
    Jag är också en rese nybörjare och fram till för 3 veckor sedan har jag bara varit på MC semester SOLO aldrig utomlands ensam.
    Inför min födelsedag bestämde jag mig för att åka någonstans, valet föll på Paris i 11 dagar.
    Jag har en helt ny guidebok med kartor för allt möjligt men kommer ihåg just innan avresa att jag hört att man sedan jag var iväg till Dublin för 2 år sedan ändrat Roaming i EU, så jag kollade och jupp det hade man samma deal i Paris som hemma!
    Så jag hade 40 Gb att använda så då laddade jag hem några reseappar, Tripadvisor, Citymapper och en till jag inte minns namnet på.

Och kommer till flygplatsen CDG i Paris och använder appen jag inte minns namnet på, den appen jag inte minns namnet på är det jag testar först och den säger via GPS hur jag skall resa till mitt hotell, (ta tåget från terminal 1 till 2, byt tåg tag tåg till station och byt och åk till du kommer fram, sedan gångväg till hotellet)

Dag 2 har jag inte hunnit mer än utanför dörren då jag vill orientera mig för att gå fritt mot Eiffeltornet då använder jag Google Maps, testar att välja ifrån Min plats->Eiffeltornet och den navigerar perfekt, och det är efter detta jag upptäcker det "stora"