Jag blir nog tokig nu , ska nog sova lite efter denna posten för nu börjar jag bli rädd. Laddade ner Japanese Jellyfish RLS2 Lite. Gjorde backuper på SMS och lite andra appar i systemet. Drog igång Recovery och gjorde en Nandroid också. Wipe på allt. Flashade in Romen (enbart). Bootade upp. Det första jag la märke till var bakgrunden. Det var en bakgrund som jag hade på telefonen under några dagar precis efter jag köpt telefonen , för några veckor sedan! Hmm.. skumt. Jag har inte ens samma SDkort sedan dess , om nu något skulle legat kvar i cachen på nåt vis. Ok , öppnade appdrawern. Där hittade jag ALLA appar jag köpt på market. ALLA. Jag har aldrig haft en del av dem installerade på denna telefonen. Hur är det möjligt?? Bootade om , hjälpte inte. In i recovery igen och full Wipe. Fick reconnecta till Google och Wifi igen. Allt fortfarande kvar. Gick in i settings applications och nukade allt manuellt. Bootade om telefonen , och allt är tillbaks igen. Det fanns inget under första taben!! Nu är det fullt igen. Ska jag ringa en exorcist?
Uh. Gör den backup på appar också? Förklarar iofs inte att tex Metamorph fanns installerat. Det har jag inte installerat sen jag sålde min X10Mini , och den hade jag inte 2.2 på.
Jag kör min första 2.2 nu så jag har inte koll på vad backup-funktionen faktiskt gör, jag har bara sett att den finns Testa att slå av den. Inställningar -> Sekretess -> Säkerhetskopiera... Wipa sen igen och kolla vad som händer
Är du upp kopplad på google, så säkerhets kopierar den appar samt inställningar i telefonen,,,, har jag för mig...
Jag tror spöket i detta fall åtminstone delvis är Recoveryn. Tror inte den funkar som den ska i alla avseenden. Har vid minst ett tillfälle misslyckats med att återställa backup , och jag tror att den inte formatterade som den skulle nu. Satt och gick igenom vad jag hade använt minneskortet till innan , och vid min korta session med X10 stor så hade jag nog metamorph inne för o fixa svart tema. Jag la spökteorierna åt sidan för en stund , tog minneskortet och formatterade i min Wildfires Recovery. Kopierade in Romen igen och wipe/flash. Nu är allt som det ska vara. Ang. Googles backup så ser det ut som att det är SMS och googles appars inställningar som det tas backup på. Inte apparna i sig verkar det som. SMS verkar inte funka heller dock. Ska forska i det lite mer.
Recoveryn kommer ihåg dina inställningar, wifi etc, + vilka appar du tankat ner. så när du loggar på med din gmail efter en reset te x, så kommer den börja tanka ner samtliga appar + att den loggar på wifi direkt automatiskt
Det har aldrig hänt mig tidigare dock. Går jag in och gör en wipe på min Wildfire så är det rensat och jag får börja om från början.
Kan det vara så att de appar du känner igen har återställts automagiskt, och de andra var förinstallerade i ROM'en?