Min desire fyller snart 1 år och verkar ha många ålderskrämpor.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av skuggfaxe, 30 mar 2011.

1. skuggfaxe

skuggfaxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min desire i april förra året och har varit otroligt nöjd. Bästa luren jag haft tillsammans med Nokia N95. Vad som är trist dock är att den har börjat bete sig väldigt konstigt på sistone. Dels så har jag fått skärmproblemet som många nämnt i andra trådar (dvs skärmen slocknar men knapparna lyser), det hade jag inte alls i början men successivt blir det bara mer och mer. Nu kan det hända flera ggr i veckan. Sen har den börjat starta om spontant också de senaste månaderna samt att jag har problem med att sd-kortet säger att det är monterat som skrivskyddat. Det verkar främst hända när jag drar igång spotify och täckningen är lite halvkass. Är det någon annan som börjar se ålderstecken eller är det kanske de olika uppdateringarna som fått den att bli sämre, upplevde den som mer stabil tidigare.

2. thehero

thehero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Grattis, eller hellre, jag beklagar.
    Du har listat upp en del av den problematik jag har kämpat med i över 6 månader. Det kommer tyvärr snart att sluta med att den blir tämligen obrukbar.
    Tro mig på mina ord.
    Har efter fyra långa Anovo-rundor och lika många nya mainboards nu slutligen fått en ny telefon. Men troligtvis har den en "self destruct" funktion den med, så efter ett år är det nog slut på det roliga igen..

Anovo är ett skamligt kapitel för sig, men mer om det i en egen tråd..

3. androidbabe

androidbabe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

också problem med desire

Har gjort factory reset på den 3 ggr, korten som jag tar hamnar inte i galleriet, den autorotera inte mm men har tagit hem quicpic från market så nu är det inte längre nåt problem.
    Senaste factory reset var för 3 månader sen, nu funkar allt som det ska, men inte galleriet
    Mitt tips är att göra en factory reset

4. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Min börjar också närma sig ett år. Jag tycker att den blivit otroligt seg, speciellt att gå från något program till hem skörmen, det tar en bra stund innan alla objekt har ritats upp och den är seg att scrolla mellan de olika skärmarna en stund. Efter ett tag så flyter allting på fint igen.
    Jag kör med leedroid och sedan en extra partition på minneskortet där alla program lägger sig, kan det vara det som gör att den är seg? Att det är segt att läsa widgets från minneskortet? Kan jag på något sätt flytta vissa appar och widgets till telefonen istället? Eller kan man "defragmentera" eller köra någon annan hälsocheck på minneskortet?

5. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Även jag har haft min i snart ett år, och det enda jag märkt är att minneskortet då och då monteras som skrivskyddat. Det har startat sen jag böt minneskort och rootade, så jag har väl associerat det med bytet/root snarare än ett ålderstecken. Men eftersom det sedan hänt med stock rom såväl som Oxygen och LeeDroid så utgår jag från att det är hårdvarurelaterat snarare än mjukvaru dito.

6. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Hm va tråkigt, min som också snart är 1 år gammal funkar fan prima sen dag 1.

7. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

min funkar oxå prima, iom root så är den ännu bättre t.om än för ett år sedan!

8. skuggfaxe

skuggfaxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mest problem verkar det bli i samband med övergångar mellan 3G och GSM-nät (särskilt när spotify är inblandat). Trots att jag bor i Stockholm inte långt utanför tullarna bor jag i ett område med lite radioskugga och telefonen får hoppa mycket mellan näten. Det verkar den inte må riktigt bra av.

9. UkuleleSolen

UkuleleSolen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min är också snart ett år. Inte en repa på den och inget som skvallrar om att den skulle vara mer än en vecka gammal.

Lade för ett par veckor sedan in Leedroid, för att jag var lite trött på det ständigt fulla minnet.
    Men Leedroid dras med ett par små buggar. Funderar på att byta till standard-ROM igen.

10. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Även min fyller 1 nu i dagarna, eller var det förra veckan...fan jag har glömt lillens
    födelsedag! :)

Men den mår lika bra i dag som när den kom ut kartong, inte en repa, men lite skavt
    på ena sidan efter att den legat skavfötters med min jobbmobil i fickan.

Annars är den lika rapp och fin som alltid, men då är den ju också rootad, det under
    lättar säkert lite att man blåst in ny mjukvara i första halvlek.

Det enda jag märkt är att den ibland kan vägra förstå att jag har hörlurar kopplade,
    men en omstart så är den med i matchen igen.

Helt klart bästa luren jag haft och om 1 år då mitt abb löper ut så blir det nog
    samma typ av lur, men med framtidens prestanda, dvs dual core eller varför inte
    quad :)

11. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Lämna in telefonen innan 1år har kommit och se om dom kan fixa
    till alla problem med den.

12. Egil

Egil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    697
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    1 år!

Jisses vad tiden går fort!
    Men det stämmer, fick min med första leveransen..
    Inga repor, den sköter sig fint och känns fortfarande ny.
    Linsskyddet /kameraglaset på bakstycket pillade jag bort då det blev suddiga bilder i motljus.
    Rotad med HD-mix 1,4 sedan några månader så har den funkat fint i alla väder.
    Är fortfarande supernöjd, har haft liknande problem med minneskortet vid något tillfälle efter att ha tappat luren i golvet.
    Tog då ur minneskortet och satte i det på nytt sedan dess har allt funkat bra.
    Oxid på kontakterna?

13. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ja, 1 år har gått snart, (10:e maj för min del), och det är nu den fungerar bäst!

Den är rootad med CM7, och fungerar klockrent utan problem!
    Det är EN mini-repa på displayen, och man måste anstränga sig för att se den, och man ser den inte i vanlig betraktningsvinkel.

Sedan har jag 1 mini-repa i ena hörnet på skalet, men den täcks nu med ett silicon case. Och den är heelt underbar.

Har aldrig varit så nöjd med en telefon, på en så lång tid...

14. Gus

Gus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kul att höra att många är nöjda sitter själv tyvärr med en med återkommande fel är annars nöjd med modellen även om större skärm och andra finesser lockar. Önskar jag kunde roota den men i och med att den har strulat vill jag kunna lämna in den i vanilj skick snabbt om det behövs.

15. tors

tors Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xperia XZ1

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ1
    Har du provat ställa in på Nätverksläge: Endast WCDMA ?
    Vet inte hur Tele2:s täckning ser ut riktigt så det kanske är ett dåligt alternativ...

16. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Ända problemet jag haft är att SD kortsläsaren ballade ur, en kort visit hos Anovo så fungerar den utmärkt igen.

17. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Inga problem sen release, var hårda mot anovo med att få en ny om de inte fixat efter tre gånger med samma fel...trist om man har amoled doch och får en lcd :(
    Finns ingen ja vill byta till iaf. Kanske om Desire s haft amoled plus, då hade den varit perfekt för mig

18. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Min Desire fungerar lika bra nu som första dagen :) rootad med gingerbread och oxygen har hjälpt en hel del. Och A2SD+ då :) Var så irriterad på internminnet innan det! Har aldrig varit så nöjd med en mobil. Känns fortfarande fräsch.. men jag är sugen på den nya generationen nu. Kanske en Arc, men jag väntar nog tills HTC Pyramid kommer ut. Vill gärna ha 4-4,2 tum skärm samt dual core nästa gång. Bättre kamera hade varit en fördel också.

19. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ger nog en avkunning imorgon när jag fått min nexus s, om jag har turen att få den imorgon.

20. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Är själv väldigt nöjd med min Desire. Men om jag skulle köpa nytt idag så hade det nog blivit en Evo 3D