Min Desire har havererat! Räddning efterfrågas.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MatDiggy, 7 aug 2011.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Problemet uppstod när mobil slocknade under dagen. Skulle kolla klockan och då var den ganska varm och hade slocknat totalt. Det gick inte att få igång den, och jag lyckades inte ens komma in i recoveryn. Efter att ha ryckt batteriet lyckades jag starta den, men då fastnade den på htc loggan och kom inte vidare.

Kom in i recoveryn och försökte då att köra en wipe data/factory reset, men när jag försöker gå in i menyn så blir det bara svart, och jag får rycka batteriet. Samma sak uppstår när jag försöker köra en wipe dalvik, det blir bara svart. Däremot går det att göra wipe på cache.

När inget av detta funkade så försökte jag köra en restore på en backup som jag hade, men samma sak händer där. Den fastnar i processen någonstans, och jag blir tvungen att rycka batteri.

Nu vet jag fan inte hur jag ska ta mig ur det här då jag inte kommer någonstans. Frågan är vart felet ligger. Har inte haft det här problemet någonsin, och jag har flashat rom tjugotalet gånger. Kan det vara sd-kortet som ger mig problem, eller kan det vara något annat? Mountade sd via recovery och gjorde backup, så datorn hittade det iaf.

Vad att göra??

Hilfe!

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Testa göra en omflash av samma rom?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jo, jag har försökt med det, men problemet är att jag fastnar vid htc loggan vad jag än gör.

Kan ju inte köra wipe på dalvik el något, så jag vet inte om det är något som har skitit sig när jag tidigare försökte köra wipe på data/restore och den hängde sig.

Själva flash-processen verkar funka som den ska, men jag kommer som sagt inte vidare :(

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Om du kommer in i fastboot kan du flasha om med unrevoked eller unroota..

Sent from my Nexus S using Tapatalk

5. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Ok, flashar jag om unrevoked för att få en ny recovery eller? Unroot processen är det nog inga större frågor på (då jag läst din eminenta tråd ex antal ggr), men det vore ju ganska skönt att slippa det ;)

EDIT: Efter ha testat samma sak typ 10 ggr, så startade mobilen helt plötsligt! Så jävla trött man blir, det är ju typsikt att man ska starta en tråd för att få mobilen att göra det den ska :mad:

Vet inte hur det kommer utveckla sig nästa gång jag ska göra något i recoveryn, men vem vet.. jag kanske får orsak att komma tillbaka till den här tråden ;)

Tack DreamHawk för din fantastiska serviceförmåga anyway!!

Last edited: 7 aug 2011
  6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2