Min Desire startar inte!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av AndyK, 13 februari 2011.

1. AndyK

AndyK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hjälp!!!

Jag satt och surfade med min HTC Desire medan den laddade. Helt plötsligt stängdes den av, det har den gjort några ggr tidigare, så det bekom mig inte så mycket. Problemet är att när jag ska starta upp den igen, så kommer jag bara till första välkomstrutan där det står "HTC" i grönt över en vit bakgrund. Sen händer det inte mer. Jag blir tvungen att ta ut batteriet för att den ska gå att stänga av. Sitter laddkabeln i så hjälper det inte att ta ur batteriet, utan då måste man även dra ur kabeln.
    I vanliga fall tar det några sekunder efter att första välkomstrutan visats, sen skrivs det ut "quietly brilliant" under HTC och sen tar det en lite stund till och man kan knappa in sin PIN-kod. Och efter ytterligare några sekunder så startar luren.

Jag har prövat vol down + power och sen Clear Storage, men det hjälper inte.

Någon som har varit med om samma problem? Hur löste du det i så fall?
    Någon som kanske har en bra idé på hur man kan lösa problemet (någon bra kombination av knapptryckningar t.ex.).

Ska jag bli tvungen att lämna in den för service?? :-P

Jag har Android 2.2 (FroYo).

2. inact_0030

inact_0030 Guest

En vanlig orsak till fel är sd-kortet i Desiren.
    Du kan prova att sätta in kortet i en extern kortläsare och kopiera över alla filerna och mapparna precis som det ser ut på kortet till en mapp på datorn. Se bara till att datorn är inställd på att visa alla filer, även de dolda filerna, detta är VIKTIGT! I Windows7 ställer du in detta i Mappalternativ i Kontrollpanelen.
    Formatera sedan sd-kortet till FAT32 i datorn, OBS att allt innehåll på sd-kortet då försvinner, det var därför du skulle kopiera över det till datorn.
    När detta är gjort så kan du kopiera tillbaks allt till kortet så som det var.
    Sätt in i telefonen och starta igen.

Last edited by a moderator: 13 februari 2011
  3. AndyK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset, jag ska testa det snarast.
    :)

4. AndyK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det funkade tyvärr inte... :(

Men tack för hjälpen iaf, det kanske kan hjälpa någon annan som får liknande problem.

5. AndyK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den gick igång när jag kopplade in den med USB till datorn och startade sync och telefon. Då löste den upp sig själv.
    :D

6. inkk

inkk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått samma problem. Vit bakgrund med gröna loggan. Låter man den vara på så stänger den ner sig jättesnabbt och går tillbaka till samma läge, om och om igen. Hela tiden. Och man måste, som du säger Andy, ta ur batteriet för att den ska stängas av. Jag kan inte ens trycka volume down och power knappen för att komma till menyn. Inget funkar. Jag testade att formatera SD-kortet. Funkar inte heller. Samma sak.

Inte hört något mer om detta problem?
    Eller måste man lämna in den? Ack.

7. AndyK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då var det dags igen... Har prövat att starta telefonen utan SD-kortet, funkar inte. Har prövat att starta telefonen med nyformaterat tomt SD-kort, funkar inte. Tvinga igång den med hjälp av HTC Sync funkar inte heller.

Någon som har några tips, eller blir jag tvungen att lämna in den denna gången?

8. Ricke_lejon

Ricke_lejon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem

Hej!

Detta hände mig idag också. Det Började med att jag surfat på en tung sida. Jag upplevde det som att telefonen hade låst sig på nätet och jag kunde inte surfa vidare någonstans.

Jag prövade därför att starta om telefonen. Men i uppstarten blev jag fast vid den gröna HTC - texten.

Jag prövade det mesta för att få igång den, tiotals uppstarter med och utan laddare i. Med och utan SD kort etc etc.

Det som fungerade var ditt Sync-tips. Tack! Jag vet dock inte om detta är ett problem som kommer att fortsätta. Hur har det sett ut för dig?? Blev det så så fort du startade om telefonen efter detta?

Mvh Richard

9. Gonil

Gonil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Med Sync-tipset vad menar ni?
    Startade ni bara upp telefonen med den kopplad till datorn eller startade ni sync program i datorn och sedan startade om telefonen?

Jag har exakt samma problem.

/Göran

10. Ricke_lejon

Ricke_lejon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har haft igång min ungefär en vecka nu sedan den startade efter sync. Har ej startat om den sedan dess. Vågar inte =/

Min startade genom att jag hade ingång sync programmet och kopplat på mobilen via USB. Sedan satte jag i batteriet och startade telefonen via startknappen. Det tog en stund. Telefonen stannade som innan med grön HTC text. Men strax därefter startade den.

Hoppas det fungerar för dig också!

/Richard

11. Gonil

Gonil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det fungerade inte för mig.
    Det blir att lämna in den idag då .
    /Göran

12. Gonil

Gonil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jaha då har man fått tillbaka den och kortet är bytt. Nu verkar den fungera bra igen. Bara att installera om allt man hade tidigare. Den känns fortfarande varm när man kör den mycket eller när man laddar men den fortsätter att fungera nu.

13. inact_0030

inact_0030 Guest

Den blir rejält varm, det är fullt normalt. Det är ju en 1 ghz cpu och en sådan genererar en hel del värme vid belastning och detta skall inte skada den om det inte är något som är fel.

14. Gonil

Gonil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jaha Anovo service verkar bra. NOT.
    Efter jag testade telefonen rätt mycket några dagar och började använda den normalt.
    1. Batteriet slut vid lunch. När jag lämnade in telefonen så räckte det oftast hen dag.
    Slutsats. Jag har inte fått mitt eget batteri tillbaks.
    2. Tog kort med telefonen. suddig bild. Tittade på fönstret i bakstycket och det var väldigt repigt. Min var repri när jag lämnade in den.

Tänkte att det här kunde väl Telia hjälpa mig på ett smidigt sätt men nej.
    Jag blev tvungen att skicka in telefonen till Anovo igen. :-(

Istället för att de fixade nytt bakstycke och batteri till mig.
    Dålig kundservice är bara förnamnet.