Min första Android mobil och behöver hjälp med vissa appar?

Diskussion i 'Blade' startad av Star, 13 jan 2011.

1. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag är ny här och har köpt min Första Android mobil ZTE BLade. Mobilen funkar utmärkt. Jag skulle vilja ha väder i skärmen som alla andra har. Vart någonstans hittar man den i "Market"? Helst en som har Stockholms väder och det ska vara kostnad fri.Jag skulle vilja även ha en facebook app. Sen undrar jag vilka är andra intressanta appar som ni har? Jag är stor fan av spel, för några dagar såg jag en video på utube där någon spelade FIFA 10, Need for Speed Shift, Assasin Creed på mobilen. Kostar dessa spel pengar?

2. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

"Snowstorm" är en bra, populär och gratis app för att få väder på hemskärmen.

Bästa appen för facebook enligt mig är "Facebook for Android"

De spelen du nämner kostar med största sannolikhet pengar och flyter nog inte speciellt bra på en Blade. Däremot kan jag rekommendera "Angry Birds".

Välkommen till Androids underbara värld!

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

3. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan lira Need for speed shift på min telefon... men jag tycker inte det är nå speciellt roligt tyvärr... Likaså fifa 10, Flyter på någorlunda, men känns som inte skärmen(Eller spelet) reagerar på när jag trycker på "knapparna". NFSS och Fifa10 kostar runt 7 kr nu på market.. Om dom inte höjt igen.

Men som sagt Angry Birds, Alchemy, Pocket legends(MMO) och självklart SFCave :D

4. glemmy

glemmy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag investerade i Launcher Pro som förutom att ge snygga genvägar längst ner till internet, sms, telefonbok, samtalslista och program, fler hemskärmar som dessutom är väldigt flexibla vad gäller inställningar så kommer den med en okej facebook-widget samt en kalender-widget jag gillar starkt.

För väder kör jag bara en textremsa från Minimalistic Text. "Fog-7*CGothenburg"
    :P (Använder den för att visa laddnivå och datum/tid också)

5. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret men jag undrar en sak till: Är någon här som vet om Iphone skal passar ZTE Blade? Jag funderar köpa den idag då jag har ingen skal till mobilen. Och är mobil skal bättre skydd ifall man skulle tappa den på golvet?

6. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Titta på tillbehörstråden.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23723

Det börjar komma tillbehör som passar just Bladen.

7. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till dweebling; Vet du hur man lägger kontakter på ZTE BLade? Jag har försökt lägga nummer kontakter på mobilen men jag lyckas inte. Istället finns det mina google konto kontakter och jag försöker ta bort en del av dem men lyckas inte. Vore tacksam om någon kunde förklara hur man gör. Jag är ny här och det här är min första Android mobil. Så jag är inte expert på teknik men jag har lätt lära mig saker och ting.

8. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Går du in i contacts och klickar menu, new contact, så kommer det upp en ruta där du får välja vart du vill lägga till din kontakt. (Phone, SIM card, eller googlekontot)

Borde vara samma eller något liknande på din androidversion (antar att du kör comviq/telia stock), har endast kört custom roms men borde inte skilja mycket, om något alls.

9. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Pete; nu funkar det. Men jag undrade en sak till, har det någon betydelse om man sparar kontakter på telefonen el SIM card? Jag vill inte telefon minnen ska bli mindre. Jag har 4gb minneskort.

10. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Bättre du sparar dom på ditt google konto o synkar med jämna mellanrum så du lätt kan få tillbaka dom om du behöver

11. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Du kommer nog inte märka någon skillnad om du sparar kontakterna direkt på luren då de tar så lite plats. SIM-kortet har en begränsning angående antal kontakter man kan spara.

12. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har kollat upp på Facebook på Android market och när jag läser kommentar från folket säger de att programmet är dåligt etc. Jag vet inte vad jag ska tro på men är programmet bra enligt du? Och kan man avinstallera appar?

13. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är en bra app, oroa dig inte. Att avinstallera apps är dessutom lätt (via market > my apps eller launcherpro genom att longpressa apps och sedan dra dom till soptunnan och hålla kvar tulls "Drop to uninstall" visar sig)

14. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stort tack för hjälpen. Ska snart installera facebook.