Min första Android, S3. Tips och idéer

Diskussion i 'Allmänt' startad av Ridde, 7 sept 2012.

1. Ridde

Ridde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Detta blir mitt första inlägg på forumet.

Idag blev jag ägare till en Samsung Galaxy S3, har tidigare haft Iphone 3G och 4.
    Jag är VÄLDIGT imponerad efter att ha suttit med den i 2 timmar, över hur mycket man verkar kunna göra mm.

Men jag har lite funderingar då jag är HELT ny.
    Finns det några tips ni kan ge mig som kan komma till hands såhär i början. Jag tänker på tex. Appar som man ska/bör ha, inställningar som är bra att sätta på/stänga av, tips och tricks helt enkelt :)

Tack på förhand! :)

2. Xenopsy

Xenopsy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En kul grej är ju GO Launcher. Ett helt annat tema på skärmen och du kan ändra på ännu mer än du redan kunde :)

3. Doffe

Doffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 11
    Platta:
    iPad Pro 11"
    En annan launcher är ju nova launcher då man får en lite smak av jellybean :) Annars stäng av gps om du ej är beroende av det :) alltid tyckt det drar batteri för mycket !

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Ett bra tips jag har är att söka och kolla igenom dom olika sektionerna här på swedroid. Du är inte den enda som är eller har varit nu på Android..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det absolut viktigaste tycker jag är att du får in alla kontakter på ditt Google-konto.

Se till att använda ditt Google-konto så mycket som möjligt och ha inget skräpkonto som vissa skaffar utan kör så seriöst som möjligt. Det går inte (i alla fall än) att flytta köpta appar till ett nytt konto utan man är fast med det man har köpt dem till.

Se även till att lägga in en SMS Backup-app. SMS Backup+ använder jag:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zegoggles.smssync

Vilka andra appar du ska ha beror på hur du använder din mobil. Jag använder framför allt min mobil för att organisera mitt liv, effektivisera och syssla med GTD så de viktigaste apparna för mig är:
    -GTasks
    -Calendar Pad Pro (även den just nu fungerar dåligt med Jelly Bean så jag har en tillfällig paus från den tills den uppdateras)
    -Xmarks
    -LastPass
    -Google Drive
    -Dropbox
    -MightyText
    -Tasker
    -Google Authenticator (för att logga in säkert på mitt Google-konto och även LastPass-konto)
    och min egna app MantisDroid :)

6. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Sslauncher (och även full screen launcher) är lite anorlunda kreationer om man vill leka lite.

För att komma tillbaka så man kan välja launcher med homeknappen letar du upp launchern du har valt som standard, inst-program-launchern o klicka på den, scrolla ned o klicka på rensa standard..

Ps: Es file explorer är ett måste.