min första Android / smartphone....ett par frågor

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av IngerI-M, 8 jan 2014.

1. IngerI-M

IngerI-M Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, jag är ny här och har ett par frågor som jag skulle vara så tacksam att få hjälp med

Jag har köpt en Doro Liberto 810 och håller på att lära mig, eftersom jag aldrig haft en smartphone förut

jag tror jag har lärt mig det mesta om den nu, men undrar över två saker som det inte stod något om i manualen

I Lagring, så står det
    - Applikationer 37 %
    - Data 3 %

tydligen lagras applikationer för sig....
    men vad är det som lagras i: Data ?
    ..................
    Sedan under Säkerhet i telefonen,

så finns det något som heter:
    - Återställ Inställningar
    - Återställ allt

Vad händer om man klickar på återställ inställningar, respektive återställ allt
    Vore så tacksam för tips och hjälp om detta.

2. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Hej!

Om du klickar på återställ inställningar så antar jag att de inställningar du har gjort på din telefon så som ringsignal, ljudvolym när det ringer, inställningar för synkronisation (om du nu har sådan på), ja allt du har ändrat på, återställs till hur de var första gången du startade upp telefonen.

Återställ allt, innebär just en återställning av allt. Allt på telefonen blir som den var från kartong. Inga bilder, kontakter, sms, anteckningar, larm osv kommer att vara kvar.

Lite svårt att förklara då jag inte har någon aning om hur systemet i en DORO telefon fungerar.

/Anton

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

3. IngerI-M

IngerI-M Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tack snälla för svaret.....
    tänkte att dessa saker var ungefär samma på alla av dessa typer av telefoner...
    men får väl fråga Doro...