Min Första HTC/Android Legend eller Desire?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Revoid, 7 april 2010.

1. Revoid

Revoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja ny här på forumet tänkte jag skulle fråga er en liten sak. eftersom jag har så svårt att bestämma mig. det är så att jag ska skaffa ny telefon min gamla k850 har gjort sitt. det är alltså dags för en smartphone. eftersom jag hatar apple och allt dom rör vid. så är det självklart att jag skall ha en htc android telefon istället.

det finns 2 telefoner jag är intresserad utav.
    desire och legend.

fördelen som desire har är:
    högre upplösning på skrämen och 0,5tum större...
    (frågan är hur mycket detta är värt eftersom jag har 1920x1200 på både datorskärmen och tvn. inte märker jag någon skillnad fast tvn är 42tum och datorn är 24tum.)

så vi kan säga att denna punkt är irrelevant.

legend vs desire är altså en kamp om.
    1ghz vs 600mhz
    plastskal vs alu unibody

är riktigt sugen på att ha bästa möjliga därför förbeställde jag desire...
    nu dock ångrade jag mig lite och har nu avbeställt den. och börjat snegla på legend istället. en mer snygg o välbyggd telefon. och prestandan kommer nog funka fint för mig som min första android telefon. ifall jag känner att jag verkligen kommer använda telefonen till max genom surf spel etc. då kanske jag uppgraderar inom ett år till någon ny htc lur. 1.5ghz telefonerna är ju runt hörnet.

sen en till fråga. skall skaffa surf till telefonen...
    skaffar Halebop Hallå
    med Surfpaketering (59kr bakas in i priset nedanför.)

Månadsavgift med Surf Bas (0,5 GB ingår)
    109 kr/mån

Månadsavgift med Surf Plus (3 GB ingår)
    149 kr/mån

inga stora summor men hur mycket surfar man för?
    typ ha lite väder o temp widgets igång.
    kanske kolla när bussen vagnen går ibland.
    visa något kul youtube klipp kolla posten etc.
    sitta o läsa någon tidning på bussen etc.

hemma o sådant har jag wifi så det löser ju sig..utan det är ju mest när jag är ute och rör mig på stan etc som jag kommer använda betalda surfet.

vilket skall jag köpa? 0,5 eller 3gb? bara 40kr skillnad men ändå dumt att slänga bort pengar i onödan.

eftersom detta är min första android telefon är legend ett bra val? kommer den funka bra i 1-2år? eller kommer alla appar och grejer att anpassas för 400x800 1ghz telefoner? kanske desire är mer "framtids säker"

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Den högre upplösningen är till stor fördel för Desiren, gör ganska mycket vad jag har läst.

Personligen hade jag faktiskt valt en Legend. Jag tycker det är viktigt med en telefon som är snygg och framför allt ligger bra i handen. Har pillat ganska mycket på min kompis Hero som ju har en liknande design som Legenden, och den ligger mycket bättre i handen än min Magic.

Ang. surfabg. så har jag själv ett från Telia upp till 500MB i månaden. Jag har Wifi både hemma och i skolan så jag riskerar aldrig att gå över gränsen förutom då jag är längre perioder i vår sommarstuga på Öland.