min galaxy s är låst

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Velgo, 12 dec 2010.

1. Velgo

Velgo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan någon hjälpa mig
    min telefon låste sig då jag skulle installera knapplås "masken"
    fungerade inte och fick bara ett meddelande om att jag skulle fixa googlekonto.
    har fixat den men kommer inte in för det!
    vad gör jag för fel?
    snälla hjälp mig.
    :cry:

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Då får utveckla problemet lite tycker jag. Förstår inte vad du menar med låst. Startar telefonen? Hur lång startar den? Vad kan du inte göra, vad vill du göra etc.

3. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

flygplansläge? ;p

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag tror han menar låsmönstret där man drar ett mönster med fingrarna..

5. mumin29

mumin29 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt vad problemet är men är det lås mönstret som är fel är det bara att skriva in fel några gånger så kan du logga in med ditt google konto efter ett tag.

6. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har de fixat sig för dig?

7. Pekka

Pekka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låst Galaxy S

Jupp - drabbade mig oxo - om jag fattar dig rätt. Googlar man lite hittar man massor av folk med liknande problem.

Det som hände mig var:
    1. Aktiverade knapplås via "mönster", där man ska dra ett mönster med fingret för att låsa upp.
    2. ungarna fick tag i den och ville spela.. Tog dem 30 sekunder att återkomma och säga att den inte funkar, de hade naturligtvis lyckats med fel mönster tre gånger.
    3. Man måste nu låsa upp låset via sitt google konto.
    4. Detta funkar inte, på något sätt får den för sig att den har en cachad kopia av lösenordet lokalt som är fel och den går inte ut på nätet och kollar. Telefonen är totallåst, antingen factory resetar man den eller så..
    5. Totalkört, så hur går man - tog mig en timme av svärandes att googla fram tillräckligt med info. Tydligen är detta en känd bugg, som Google fixat tidigare men den blev inte riktigt fixad i 2.1 ändå. Vissa tillverkare (Moto, HTC) har kodat in ett backdoorpassword, dock inte Samsung.

Lösning jag lyckades med (ur minnet, detta var ett par månader sedan..):
    1. Ring in till din telefon och svara.
    2. Nu är du begränsad till telefoniappen, den är tvingad att vara överst hela tiden då telefonen är "låst" - men Men genom att fippla ordentligt när man svarar (googla på detta, finns flera varianter men man ska trycka som attan på vissa knappar samtidigt som man ringer in osv..) så lyckas man lura appen så man når de vanliga skärmarna och man kan nu nå alla apps - lägg dock inte på så samtalet bryts - då är man tillbaka till ruta 1 igen.
    3. Gå in i menyerna för att skapa ett till google konto i telefonen - skapa det men ange inte att det ska användas för att synka med. Tror denna bit var tvungen att ske via WiFi oxo.
    4. När nya kontot är uppe gå in i låsprogrammet och nollställ det med nya kontot.

Uselt av google att inte kunnat fixa detta, vet inte om det händer alla som lyckas låsa gesturelåset men man kan se på nätet att det är många. Många andra tillverkare har dock lagt in ett bakdörrslösen men det är ju förkastligt ur säkerhetssynpunkt..

8. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

är trådskaparn bortsprungen tro? p;