Min galaxy s har hängt sig

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av jjoel_, 18 maj 2011.

1. jjoel_

jjoel_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan idag så kom det upp att det fanns en ny uppdatering till min sgs på Samsung kies. Såklart så gjorde jag denna. Efter själva uppdateringen visades det på datorn att uppdateringen hade slutförts framgångsrikt. Men när jag sedan skulle starta om mobilen så hände det inte så mycket. När den startar kommer den bara till startskärmen där den visar galaxy s loggan. Jag har testat att göra en fabriksåterställning men ingenting hjälper. Vad ska jag göra?

Edit: när man är inne i android system boot kommer det upp ett meddelande "cant access to '/system/csc/NEE/system/'
    - vidare sen när man gör en factory reset kommer det upp med röd text "E:format_volume: rfs format failed on /dev/block/mmcblk0p2" är det någon som vet vad som är felet nu?

Last edited: 19 maj 2011
  2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har inte använt kies på länge men sist jag använde det hade det en återställningsmöjlighet någonstans i menyn. Prova och se om det hjälper. Annars kan du lämna in den om du har garanti och vänta i 2-3 veckor på att få tillbaka den, eller själv flasha in en ny version med odin.

Innan du gör detta kan du prova att ta ut batteriet nån minut, sätta in det igen och rensa cache och fabriksåterställa i recoveryn.

3. nickezlol

nickezlol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur länge har du väntat då vid den där S loggan då? efter första installationen så är de alltid segt, kan ta upp till nån minut innan den startar... ifall om du har vart för övrig alltså!

4. jjoel_

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tyvärr så kan jag inte ansluta mobilen till kies nu eftersom den är avstängd :/ ...blir nog att jag lämnar in den på garantin

5. jjoel_

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har nog väntat i minst 20 minuter nu, så det är nog inte det som är felet :/

6. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Det finns en nödåterställning av programvara under Verktyg-menyn i Kies. Har du testat om det funkar med den?

Annars hade jag nog också rekommenderat att hämta senaste programvaran på samfirmware.com och köra en uppdatering via Odin. Faktiskt inte svårt om du kan komma in i download läget.

7. Untha

Untha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En vän fick precis samma sak. Vi löste det genom att flasha in orginal firmware 2.3.3 med odin, sen gick den som en klocka.