Min Hero laddar inte!

Diskussion i 'Hero' startad av Frohike, 26 jan 2010.

1. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Detta händer ibland, har hittills bara hänt när jag kör android-wifi-tether, nämligen att den dör ständigt. Till slut kom jag på att det beror på att den inte laddar, och eftersom tethering är väldigt batterikrävande så dör den. Men det konstiga är att den visar att den laddar (med den lilla blixten vid batteriet, samt att den lilla kvarvarande snutten av batteri är grönt), fast den "vandrar" inte, som den normalt gör när den laddar. Den står bara där. Oftast börjar den "vandra" efter en halvtimme eller så och indikerar att den verkligen laddar, något som märks på att batteriet blir mer och mer fullt.
    Någon gång har jag fått något varningsmeddelande att den använder mer ström än den får genom laddningen, och att den antagligen kommer att dö pga detta. Vet inte om detta har något med mitt problem att göra.

Någon som hänger med vad jag menar? Lösning? Jag kör rootat med modaco rom.

Edit: Inser nu att det redan finns en tråd som behandlar samma sak. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=5505
    Ber om ursäkt.

2. sorken

sorken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

när du säger "laddar" menar du via laddaren eller USBport på en dator? ladda via dator ger dig inte mycket ström vilket gör att du drar mer ström än du tillför. laddare ger mer ström.