MIn HTC Desire Z "laddar om" ofta problem

Diskussion i 'Desire Z' startad av Ziampas, 6 dec 2010.

1. Ziampas

Ziampas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej på er HTC Desire Z användare.

På min telefon dyker det upp en "laddar om" ruta många gånger varje dag. Det tar några sekunder per gång ocg sedan är det färdigt med det. Någon annan som har råkat ut för detta och/eller någon annat som vet vad detta kan bero på??

Har haft telefonen ca 2 veckor nu och detta är det enda jag har att anmärka. JAg är för övrigt mycket nöjd med min telefon.

Tack för eventuella svar

Athanassios

2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Inte för att det hjälper dig så mycket men nej jag har inte noterat något liknande.

Har du testat att göra en full omstart alltså att bocka ur "snabb start" under menu -> Inställningar -> Program och sedan startat om telefonen ?

3. Ziampas

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack!

Tack för svaret, det skall jag testa och se!

4. sjoling

sjoling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vad spelar det för roll om man låter mobilen snabbstarta eller inte?
    är det bättre med långstart?

5. bYd

bYd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade ett liknande problem på min förra android, en Galaxy. Då var det en dåligt skriven app som spökade. Ta bort alla extra appar du installerat och se om problemet fortsätter. Min Galaxy fick jag starta om var tredje dag eller så. Jag har inga sådana problem med Zätan.

6. Ziampas

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack!

Tack för det jag kommer att testa det!

7. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Vid snabbstart går telefonen bara ner i "hibernation" (viloläge) Den sparar alltså alla inställningar och vilka program som är igång till minnet för att på så sätt ha allt lika och gå snabbt när du startar på nytt. Precis som om du har en bärbar dator och "bara" stänger locket. Och det är detta man vill få bort för att säkerställa att det inte ligger ett program i bakgrunden och kör.

Med normal start så stängs allt av. Samma som om du väljer Start avsluta på en bärbar dator

8. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har stött på problem med att Sense startar om. Det har väl kanske hänt två tre gånger på Zätan. Däremot var just detta problemet vardag på min Hero efter uppgraderingen till 2.1. Jag vill helst inte tro att det är Sense som är så dåligt kodat och kanske är det någon av de appar eller widgets som jag har som är dåligt skrivna.