Problem: Min HTC one X laddas inte

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Klave92, Jul 13, 2013.

1. Klave92

Klave92 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag sitter i min lägenhet i New York med en HTC one X som inte laddas, och vet inte riktigt vart jag ska vända mig, förutom de populära svenska forumen :) så därför tar jag min fråga här.

Som ovan står, laddas inte längre min telefon, den slutade i förra veckan, sedan gick det igen, men igårkväll slutade det. Jag har testat med andras laddare men det verkar vara något i telefonen som inte funkar.
    Nu är min fråga, vågar jag återställa (kan jag återställa?) telefonen utan att alla mina bilder och allting på den raderas?

Och i sådana fall, vart sitter minneskortet? Finns det ett minneskort att ta ut så jag kan spara alla mina filer?

Vad kan vara lösningen på detta laddningsproblem? Någon som har något råd vad jag kan göra eller vart jag kan vända mig?

Med vänliga hälsningar, Michaela

2. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min one x sluta också ladda och på min var de glapp i kontakten. Satte in kabeln och vicka försiktigt fram och tillbaka då börja den ladda igen.
    Behöver inte vara samma fel på iofs :)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

3. Klave92

MINA ENHETER

Tack så mycket. Testade det, men funkar ändå inte. Verkar som det sitter i telefonen på grund av att jag testat andra laddare som inte funkat alls heller.
    Vet du om det finns något minneskort jag kan ta ut för att spara filer jag har på telefonen? Eller är det helt inbyggt och jag måste gå till en butik? hur funkar det om jag resetar? Försvinner filer på telefonen då?

4. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kommer du in i Hboot? Eller är telefonen helt död?

Prova byta usb kabel.
    Prova byt laddare.

Har du garanti?, lämna in telefonen. Om inte prova plocka ut batteriet och mät spänningen och försök ladda batteriet externt.

Får du inget liv i telefonen även om batteriet är laddat och det är en spänning på 3,8 -4 volt? Då är det nog kört.

Skulle det vara så att det är batteriet som har gett upp kan du köpa ett nytt
    http://www.ebay.com/itm/New-Origina..._Cell_Phone_PDA_Batteries&hash=item4173391b6a

------------------------
    Tyvärr, det finns inget kort att plocka bort. Allt sitter på ett internt chip.
    Vid en systemåterställning försvinner inga filer på sdkort partitionen, men vid ett serviceärende brukar alla filer försvinna och de brukar även uppdatera romen till den senaste, dvs alla dina data försvinner från apparna.

Last edited: Jul 13, 2013
  5. Klave92

MINA ENHETER

Tack så mycket ROOT!

Okej, telefonen är inte helt död än, försökt spara batteri genom att stänga ner telefonen under inatt, men den har bara några procent kvar. Så när den är helt död kanske jag ska testa att ladda igen då?
    Jag har testat med olika laddare men funkar ändå inte.
    Jag är inte jättebra på det här, men på sdkortet, sitter bildfilerna där? Så om jag försöker återställa den på det sättet försvinner inga bilder eller? Jag är bara rädd att göra något förhastat..
    När jag är hemma i Sverige igen ska jag lämna in den om jag inte får den att funka.
    & vad är Hboot?
    Än en gång tack för svar!!

Last edited: Jul 13, 2013
  6. johnconnor

MINA ENHETER

Hboot är den menyn du startar telefonen i om du skall göra omfattande ändringar i mjukvaran.
    När telefonen är av. Tryck på POWER + VOLUME DOWN.

Ja alla dina personliga filer ligger på en separat del utav "disken" eller lagringsutrymmet på olika partitioner(delar) i /sdcard.
    Kan du starta telefonen och batteriet räcker eller om du lyckas ladda batteriet lite grann, försök att kanske kopiera de filer du behöver till datorn om du kan ansluta kabeln.

Men du skall absolut inte göra någon återställning eller någonting omfattande om du bara har ett par procent batteri kvar. Dör telefonen under processen blir den hardbricked = soptunnan.

7. Klave92

MINA ENHETER

Jag är inne just nu på Hboot läget, men är rädd att göra något om telefonen skulle dö..
    Jag kopierade de flesta filer jag ville ha denna morgon, men ska jag nu bara väntar till telefonen dör och sedan försöka?
    Tack så jättemycket för all hjälp!

8. johnconnor

MINA ENHETER

Måste telefonen dö innan den tar emot ström? Eller vad menar du?

9. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag har ett liknande problem, men ändå inte.
    Min tar inte laddning, TROTS att laddningssymbolen över batteriet kommer upp. Så länge telefonen är på (även med släckt skärm) så tappar den kräm. Då och då får jag upp en ruta som säger att telefonen drar mer ström än vad den får via laddning, och då har jag inget igång mer än wifi och bluetooth samt standardprocesserna, men inga tunga appar.

Har någon varit med om något liknande? Känslan är att telefonen inte får tillräckligt med ström, inte att det är batteriet som är kass. Självklart har jag provat olika laddare och olika kablar, men med samma resultat!

10. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Lär vara något med Batteriet eller Laddnings porten isåfall.

11. bihslk

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Det bästa vore om du kunde låsa upp bootloadern. Flasha custom recovery via FASTBOOT och då en som kan mounta ditt SD KORT så du får upp det på datorn och kan spara dina bilder.
    Men då lär du va snabb med tangentbordet alltså komandon innan batteriet tar slut.

Men du visste knappt vad en HBOOT var så skulle rekomendera att låta den vara.

Lämna in den istället. Kan vara som sagt USB kontakten eller Batteriet som är CP. Men tror på det första att din USB kontakt är kass vilket inte är onormalt. Fler som haft liknande problem på XDA.

12. bihslk

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Sen ser jag att du varit i New York eller är där. Kan det varit något med strömmen där som gjort att den slutade ladda. Kanske är ute och cyklar men USA är konstigt :-)

13. Exile82

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ja, det verkar vara nåt med hårdvaran! Jag har haft den laddandes men avstängd under kvällen. På 3 timmar laddade den upp batteriet 7%. Jag får lämna in skiten!

14. Amel

Amel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det råkar inte vara så dumt att det är 110v i vägen där du är? Då kommer det ta en jävla tid att ladda luren.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

15. Exile82

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Då skulle jag nog vilja häva villaköpet som jag gjorde i våras. Bor i ett hus i södra Sverige! :)

16. Amel

Amel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok. Tycke det var någon som skrev att du va i USA. Haha :-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

17. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

MINA ENHETER

Tror inte du behöver lämna in något. Jag hade exakt samma problem i vintras efter en systemuppdatering. Fick värsta paniken men HTC-supporten rådde mig att göra en factory reset och det löste problemet.