Min LG tar inte emot alla meddelanden?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av ounze, 9 maj 2011.

1. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tja!

Har en LG optimus 2x och ofta kommer min flickväns SMS aldrig fram till mig.. SMSar konstant me hon, så märker inte av ifall andras sms inte kommer fram..

De är oftast efter att mobilen laddats eller varit inkopplad i datorn som de börjar strula.. Varesig ja startar om telefonen eller ej..

Har fabriksåterställt luren och har de senaste uppdateringarna.. Whats wrong?

Mvh Ounze

2. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

anyone?

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Aldrig hört talas om problemet och eftersom en fabriksåterställning inte verkar löst problemet skulle jag nog försökt reklamera den. Du skulle även kunna testa Handcent eller GO sms bara för att underöka om de sms-apparna har samma problem.

4. sansiro

sansiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har haft problemet att sms kommit fram till mig men de går inte att läsa och raderas direkt utav sig själva. Även problem med att ringa och ta emot samtal under den tiden. Använder Go sms.

Problemet va att de va för lite ram minne ledigt. Jag är tvungen att ha koll på ram minnet annars funkar det inte för mig.

5. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Felet kan inte vara hos din flickväns mobil ?

Min sambo "ärvde" min Desire och när hon ska svara på ett sms från mig så blir numret fel (fattas en siffra i numret) , trots att hon bara väljer att svara på sms:et.
    Väljer hon däremot att göra ett helt nytt sms och hämtar numret från sina kontakter fungerar det.
    Det är bara från henne detta fel uppstår och hon har inte några problem med andra..

Märkliga fenomen kan uppstå i teknikens värld.

Last edited: 10 maj 2011
  6. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hur vet du att problemet var för lite ledigt RAM?

7. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Inte omöjligt eftersom LG har ett litet extraprogram som ska hantera SMS-aviseringen på deras skit-låsskärm.

8. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag använder programmet "AutoKiller Memory". Då det strula med sms så gick jag in där till slut och upptäckte att den va inte på och Ram minnet hade gått åt. Jag ställde in den så den skulle frigöra minne och direkt efter funka det att skicka och ta emot sms.

9. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag skulle tro att din app ställer till mer skada än den gör nytta och att det är den som är orsaken till att du har problem. Task-killers bör inte användas på Android 2.2 och senare.

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/
    http://androinica.com/2010/05/googl...-imply-task-killermanager-apps-are-pointless/
    http://androidspin.com/2010/05/25/why-you-dont-need-a-task-killer-app-with-android/

Last edited: 10 maj 2011
  10. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Fast just i det här fallet så kan det ha löst problemet då den icke avinstallerbara widgeten i låsskärmen kan ha fångat meddelandet (intercept), kastat ett fel och tappat det.

11. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Absolut, det är också möjligt att task-killern har dödat processer som skall hantera mottagningen av meddelanden och således ställt till det. Man gör det lätt för sig om man skyller allt på att det var för lite RAM.

Har man problem i en befintlig konfiguration skall man alltid försöka ominstallera systemet utan att installera andra appar och göra andra inställningar. Kan man då fortfarande inte ta emot sms så vet man att problemet är systemet som tillverkaren levererat och man kan då reklamera produkten.

Om problemet består av att man använder andra sms-appar och/eller task-killers som inte fungerar klockrent på plattformen så har jag svårt att se att tilverkaren/försäljaren skulle godkänna en retur om man inte kan påvisa att det absolut är så att det är deras system som hanterar saker fel.

12. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

jag är generellt emot task-killers, jag är däremot ännu mer emot s.k. bloatware, dvs skit som tillverkaren slängt in utan köparens godtycke.
    Än värre är det när det är inslängt som så kallade systemappar, dvs man är tvungen att roota telefonen för att få ut skiten och därigenom bli av med garantierna...

Även om det är deras appar så kan de bara säge.. näh.. det är inte våra appar.. och vad ska du säga då?

13. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Håller med, bloaten är galen och vidrig och ställer till lika mycket problem på telefonerna som på bärbara datorer från hp/dell/acer m.fl. Hade de lagt den tid de lägger på att låsa in och bloata telefonerna på att istället försöka optimera Android för enheten hade vi alla haft fantastiska telefoner.

Om man har en grundinstallation (den som levereras med telefonen) där det inte fungerar att ta emot sms så har jag svårt att se att de skulle säga "näh", om de gör det så får man kanske gå till ARN för att försöka driva det vidare.

14. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då tar ja bort appkiller och kör Launcher PRO från o me nu och checkar ifall de löser nått..

Sitter av en vana konstant o stänger av processer me appkiller och aktivitets hanteraren på GoLauncherEX..

Så är nog säkert de.. Funkar de så säger jag till :)

Tack för hjälpen hör ni! För övrigt är Optimus 2x bästa luren jag ägt hittills!

15. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

*"AutoKiller Memory" startar inga program. Den ser till att jag alltid har en viss mängd ledig ram minne.

*Den appen kunde inte vara boven för den va avstängd då.

16. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Någon som funnit en lösning på problemet? Jag har själv drabbats med min nya Samsung Galaxy S II :( Har snart haft den i en månad. Upptäckte problemet för ca 4 dagar sedan. Ibland kommer inte smsen fram. Det kan komma fram 2 sms och sedan missar jag 1 och därefter kommer 2 st fram igen. Detta från samma avsändare. Har hållit på en del bland kontakterna på sistone. Slagit samman telefonens kontakt med facebook, msn m.m. Problemet har även inträffat med en kontakt som jag inte har lagt samman med t.ex. facebook. Fast jag har lagt in flera nya telefonnr på den kontakten.

Har installerat Watchdog för inte så länge sedan men det kan väl inte påverka detta? Har ett sim-kort från 2001 som alltid har fungerat bra med mina mobiler. Kan det ha med det att göra? Fast då borde jag ju haft problem ändå sedan jag köpte den. Vilket jag inte haft vad jag vet.

Last edited: 8 jun 2011
  17. mogge73a

mogge73a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har/hade haft liknande problem. Missat samtal och sms som kommit fram men som inte synts.

Jag är inne på två olika anledningar, antingen är det när jag har dåligt med batteri eller så är det när jag använt mediaspelaren. Kom på det av en slump att de gånger jag fick problemet var när mediaspelarprocessen fortfarande var ingång. Sen jag gjort till vana att alltid döda den processen när jag tittat på film eller serier så har jag inte detta problem i samma utsträckning. Nog bäst att tillägga, vad jag märkt än så länge...

Ni som har problem med att sms/samtal inet går fram använder ni mediaspelaren väldigt mycket?

18. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har inte använt mediaspelaren mycket och jag brukar inte ha låg batterinivå. Men vi har ju inte samma mobil. Jag ska testa att byta ut mitt gamla simkort!

19. knut65

knut65 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns en gräns 200 st meddelande per kontakt sedan raderas meddelandet ! borde vara det första som raderas men är kanske de som kommer sist ? raderade alla sms när jag fick problemet & nu fungerar det.
    ha nu ändrat till 300 meddelande, hoppas att det där felet är !

Last edited: 13 jun 2011
  20. mogge73a

mogge73a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror inte det är samma problem då jag även missar samtal utan att märka det. Men ska ändra tlll 300 jag med för säkerhets skull. :)
    Men nu är det bra längse sen jag missat något, vad jag vet i alla fall...