min market är extremt seg

Diskussion i 'Allmänt' startad av wite, 4 jul 2010.

1. wite

wite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Info:
    Action launcher
    nått har hänt på sistone så min market är superseg, det är ca 20-30 sec paus mellan varje steg på market. sök > info > installera > klart och det står då bara loading och man ser att det är ingen trafik som skickas förens precis i slutet när sidan visas. jag har installerat om wipat allting, testat olika roms samma resultat på alla, det är ingen delay när jag surfar eller gör nått annat som kräver uppkoppling.

jag får ju ner alla program jag vill men det tar ju välldigt lång tid så det är jädrigt irriterande.

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag vet inte om det gäller för alla mobiler men på xda finns en tråd om problem med market på Nexus One med FroYo. Felet finns i vending_preferences.xml och det går att fixa.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=689133

Har du en Nexus med FroYo så kan det vara felet.

3. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är inte säker, men tror det bara gäller ifall man har en custom ROM (vilket han/hon kanske har?)... Men inte säker som sagt.

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag är inte heller säker, vi har helt enkelt för lite information för att kunna säga nått säkert :P

5. wite

wite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Info:
    Action launcher
    a just nu kör jag med CM6 alpha men det var precis samma fel med orginal 2.1 också (flasha tillbaka tillfälligt för att testa). jag sitter med en nexus precis som ni gissa :) jag ska kolla upp den tråden du länka Skywriter så får jag se om det hjälper.

borde dock inte en sån grej vara fixat i CM, detta skulle väll bara va ett problem i dom tidigare läckta versionerna av froyo?