Min musikspelare kan inte spela mina mp3-filer

Diskussion i 'Applikationer' startad av Eliza77, 3 jan 2010.

1. Eliza77

Eliza77 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har importerat/kopierat över vanliga mp3 filer i min Tattoo men när jag gör det säger den (datorn) att den inte kan kopiera med vissa egenskaper.

Sedan hittar inte musikspelaren dem. Vet ni vad det kan vara för fel?

Jag laddade ner en väckarklocka som kan spela musik och den hittar alla musikfiler så de ligger där men den vanliga musikspelaren kan inte hitta dem.

Skall de ligga på något speciellt ställe eller behöver importera dem på något sätt?

Jag skapade en egen mapp som heter musik men när den sedan kopierar över så lägger den till massa egna undermappar och de är "tomma" eller musiken där kan inte spelas upp.

Tacksam för lite hjälp med detta / Eliza

2. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej låtarna skall ligga i:
    /sdcard/media/audio/mp3/
    för att fungera.

3. Eliza77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmmm... måste jag skapa den mappstrukturen för jag har den inte i min Tattoo idag?

4. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det spelar väl ingen roll? Jag har mina liggandes i /sdcard/Musik/
    Fungerar ypperligt. =S

Själv har jag använt Windows Media Player när jag synkroniserat musiken, sedan döpt om mappen /sdcard/music/ till /sdcard/Musik/ för en svensk känsla, så att säga. Ifall det spelar någon roll.

5. Eliza77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar. Det kanske är jag som är lite förvirrad men när jag öppnar telefonen i datorn så finns det ingen mapp som heter sdcard.
    Jag öppnar telefonen som om det vore en flyttbar hårdisk. Det finns massa mappar men ingen som heter något liknande.

Gör jag fel då? Ligger inte alla mappar redan på /sdcard eller skall det finnas en specifik mapp som heter så?

Ingen som haft det problemet med att datorn säger att den inte kan kopiera vissa egenskaper? Jag får ju över filerna men den kan inte spela upp alla.

Sedan blir det massa "undermappar" i spelaren som jag inte skapat.

6. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det är inget fel och du har helt rätt angående /sdcard/. :)

/sdcard/ är rooten av SD-kortet, det vill säga grunden. Om du lägger något objekt utanför alla de mappar du ser när du öppnar minneskortet som extern hårddisk så lägger du det objektet alltså i rooten. Det ligger i /sdcard/.

Alla mappars fulla namn blir då logiskt sett /sdcard/*sätt in mappnamnet här*/ osv. Kanske lite redundant att skriva ut i alla lägen, men något vi gjorde för förtydligandets skull. :P

Hoppas det var tydligt nog.

Har det bildats någon mapp som heter "music" på SD-kortet?

7. Eliza77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag hade ingen sådan men jag har lagt till en. Kan det vara så att jag måste importera mp3 på något speciellt sätt eftersom datorn inte kan kopiera dem ordentligt?

8. Eliza77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, jag testade att synkronizera vi media spelaren och det verkar fungera. Men den skapar fortfarande en massa mappar som den sedan lägger en låt i varje beroende på vad som står i min mp3 fil.
    Om jag bara vill ha en mapp per artist och lägga en massa olika mp3:er från olika album eller blanda artister ur gör jag då?

9. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hatar allt vad syncronisering heter. :)

Brukar tycka att det går lärttast att bara drag n droppa mappar (Album) dit man vill. Men sen har jag det sjukt uppstyrt i mitt musikbibliotek också :)