Fråga: Min nya router drar mycket batteri

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Pryltokig, 6 sept 2013.

1. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har fått en ny router från comhem, som drar mycket mer batteri från min S4 när den är uppkopplad på wifi, än min förra. Finns det något man kan göra åt detta? Routern heter Technicolor TG799VN V2. Jag har googlat men inte hittat nåt...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

2. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Låter mycket konstigt.. Har du dålig mottagning till Wi-Fi nätverket? Annars tror jag inte det är något du kan göra..

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Att olika routrar drar mer/mindre är vanligt hos S4'an (någon router går inte ens att koppla mot s4an) vad jag läst och så vitt jag vet så är det enda sättet att skaffa en ny, tyvärr.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

en enkel grej som kan göra skillnas är att reservera ett ip i dhcp'n på routern eller skita i dhcp helt och sätta ett fast ip utanför den range du använder. det har gjort en enorm skillnad för mig på min note 2 som oxå fick för sig att inte lira med min d-link.....

Pryltokig gillar detta.
  5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Tack för svaren!

Det löste sig! Jag började med att fabriksåterställa routern, sen bytte jag kanal från 1 till 3, jag bor nämligen i centrala Göteborg och när jag kollade vilken kanal routern låg på så såg jag att det var 6 st tillsammans med mig som låg på kanal 1, och ingen på kanal 3. Nu drar den bara 0.5%/timme i idle, precis som innan! Wohoooo!! :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

6. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag sitter och kör mot en gammal Linksys mitt ute på landet, enda trådlösa nätet på flera åkrars avstånd. Den fullkomligen suger i sig mitt batteri. Har tappat 50% på några få timmar nu.

Ska se om det funkar att sätta ett fast ip. Min mamma har köpt en S4 med så det kan vara värt att se över för att slippa massa gnäll framöver.

Någon som har en rekommendation på en ny vettig routran annars?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4