Problem: Min S6 byggdes på en måndag

Discussion in 'Galaxy S6 - Allmänt' started by dadilydoo, Jun 2, 2015.

1. dadilydoo

dadilydoo Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Hej,

Edit: Jag skrev mest det här för att dela med mig av de fel jag har ifall att andra börjar kolla om fler har dessa bekymmer.

Jag verkar ha råkat ut för de flesta hårdvarubekymmer som kretsar kring S6. Efter en fallskada häromdagen som resulterat i en liten spricka har jag bestämt mig för att lämna in den och få den fixad (alternativt dra en hammare i den och få en ny på försäkringen.)

Problemen jag har:

* Glaset är repat. Och då menar jag inte sprickan till följd av fallet i golvet häromdagen. Den har en hel del små repor i glaset (som bara är synligt i visst ljus och vinklar) och är redan efter 6 veckor i sämre skick än min Nexus 5 som varit utan skärmskydd i tre-fyra månader. Jag har INTE använt Samsungs cover som är känt för att repa glaset. Jag har heller inte använt skärmskydd så the jokes on me.

* Kameran surrar. Jag har sett att fler har det här problemet, och för mig uppstod det häromdagen. Vissa gånger jag startar kameran surrar objektivet ganska högt i 1-2 sekunder. Det låter som att optiken ändrar fokus och detta medför ett mekaniskt ljud som om det skulle ligga grus i optiken. Det händer bara vid "uppstart" av kameran och kan inte återskapas genom att tvinga kameran att byta fokus från makro till bred vinkel igen.

* Skärmen är rosa/grön/mörk i partier. Som så många andra kan jag vid en helt vit bild notera att vitbalansen är helmärklig med rosa på ena sidan och grönt på den andra. Det här märkte jag redan första dagen men tyckte att det var en struntsak eftersom skärmen i övrigt presterar helt fantastiskt.

Nästa S6 får sig ett skärmskydd och back cover... :P

Last edited: Jun 2, 2015
  2. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Tråkigt :(

3. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har InvisibleShield Glass på min så fronten känner jag mig trygg med (kör mest för att tappar man telefonen med skärmen neråt spricker skyddet istället för själva displayen, och det hjälper inte mjuka skyddsfilmer med).

Däremot kommer jag måsta sätta nån sån skyddsfilm på baksidan av telefonen för den är ju så okristligt halkig att den går inte hålla i. Kollegans Nexus 6 går ju nästan lika bra att köra med en hand eftersom man kan lägga den på fingrarna och använda tummen över hela skärmen utan att den glider, medans denna med ett sådant grepp far all världens väg. Aldrig känt något så tappvänligt i hela mitt liv, så en skyddsfilm med lite grepp (invisibleshield-filmerna är ju som klister) på baksidan kanske skulle hjälpa...

4. dadilydoo

dadilydoo Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Update: Min autofokus har efter några veckors stånkande gett upp helt. Har testat olika kameraapplikationer och en reset utan förbättring. Blir visst ett inskick framgent.

5. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nä vafan vad otur du har :S Finns inget drygare än när elektronik krånglar så man behöver skicka in den och vänta x antal veckor... Lider med dig. ><

Drag likes this.
  6. johanbiff

johanbiff Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

*defekt vol upp knapp
    *"lös" hemknapp
    *repad skärm från cv cover
    *usb kabel som inte synkar med datan

lämna in den och fick den reparerad och är som ny igen.. men ja, jag fick nog oxå ett måndags ex :)

bernard likes this.
  7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jobbar en hel del med detta och det är tyvärr ganska många måndagsexemplar vad gäller Samsung generellt. Speciellt i jämförelse med iPhone.

Är ju inte helt jämförbart med Sony eller LG då det inte säljs lika många sådana. Men procentuellt skulle jag kunna tänka mig att Samsung har fler DOA-enheter än andra tillverkare.