Min sambo behöver en ny telefon.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av extasy, 16 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. extasy

extasy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nu är det så att jag sitter "lite" i skiten. Jag är en person som anser att Äpplet var ungefär lika bra för mänskligheten som digerdöden.

sambon hade olyckan att få en sådan där av version 4 av sin arbetsgivare. Jag meddelade givetvis att om den skulle ta sig in genom vår dörr, skulle jag prova hur väl den är vattentät.

Jag sprang ut tidigt i november och köpte en ny telefon till henne så hon skulle ha en privat, givetvis android.

Nu kom hon hem idag, och har lyckats tappat telefonen i marken = sprucken display etc etc.

Så nu måste jag köpa en ny till henne, hon behöver en telefon och som sagt Äpplet kommer inte innanför dessa väggar.

Det hon vill ha är en telefon med riktigt bra kamera.
    Jag har tittat på Arc, Sensation och SGII. Finns det någon bättre just nu?

Behöver som sagt en bra telefon samt en riktigt bra kamera i den.

Ja jag vet att man kan köpa kameror på sidan om, och ja vi har 2 slr kameror och någon canon kompakt kamera, men lyckan vore att ha en riktigt bra kvalitet utan att behöva bära med sig något extra...

Behöver er hjälp, beställningen måste ligga imorgon.

2. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Moderator kan flytta till "Köpråd"

OnT: SGS II är den bästa telefonen på marknaden just nu.

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Det är nog de telefonerna som gäller idag. SGS2 är utan tvekan den som har hyllats mest på diverse tekniksajter.

Sony Ericsson Neo är snäppet billigare än Arc men med en likvärdig kamera, så den kanske kan vara något?

Dessutom, GSM Arena har något vid namn Photo Compare Tool där du kan jämföra bildkvaliteten på bilder tagna med upp till tre förvalda telefoner. Kan vara värt att kika på. :)

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Flyttat till köpråd.

5. extasy

extasy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Rent spontant känns det som att valet ligger mellan Sensation och SGS2. Känns dock som att SGS2:ens kamera är lite bättre. Efter det känns det som det är dött lopp.

Jag gillar sense, dvs htc bättre android upplevelse.

Men att htc har signerat bootloader gör att jag känner för att rösta med fötterna och visa mitt missnöje.
    Å andra sidan har htc ändrat sin policy och ska ej låsa bootloaders framöver. Hur det dock blir med sensation är oklart.

Samsung, mer minne, men sämre byggd.

Vad är nästa telefon att vänta på??

6. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

SGS2, behövs inte sägas mer än så :)

7. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag har samma fråga, men min sambo får ingen SGS2 (eftersom jag har en sån...) :innocent:

vad ska man köpa för telefon som funkar bra, och liggger i prisklassen under?
    kan även ta emot begagnattips, då sambon har en viss förmåga att förbruka telefoner ..

8. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Typiskt karlar. Flickvänner eller fruar skall minsann inte få har lika bra saker som en karl har? Varför är det så för? Mannen min är likadan. :cool: :eek:

9. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

mjo, det handlar ju om vem som har störst "e-penis" ... ;)

nä, skämt åsido, i mitt fall så är det nog mest så att jag får betala i slutändan, och då är det inte värt att lägga 4-5kkr på en telefon som flyger i väggen under ett hormonutbrott efter 6 månader ...

(fler fördomar, jag vet.:teeth:)

10. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Min kära hustru har betat av en del telefoner (har jag ett finger med i spelet? ;) ) Först en Nokia N8 som hon ansåg fullständigt ologisk men med bra kamera. Den ville hon inte ha kvar så vi sålde den. Väntade på en Neo men det tog för lång tid. Köpte en Samsung Galaxy Ace men den hängde sej ofta när hon skulle väcka den. In på reparation.

Nu hör till historien att jag tidigare pläderat för att hon skulle ha en SE Arc, men se det gick inte för den är för stor....hmmmm.

Vad göra? Jo, utan min kära hustrus vetskap stack jag i väg och köpte en beggad Arc. Trodde hon skulle kasta ut mej när jag berättade vad jag gjort. Men nu ska ni veta att hon är överlycklig och hon kramar nästan Arcen mer än hon kramar mej. Hon tar mycket bilder som blir kanon och hon tycker telefonen funkar skitbra.

Själv har jag SGS2 men den tycker hustrun är "alldeles för stor". Nåja, så mycket större är den inte men faktum är att Arcen känns något "nättare" och har man lite mindre händer så kan jag tänka mej att SGS2 upplevs som lite svårare att "rodda" runt med.

Så Arc kanske kan vara ett tips?

11. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

För att göra en lång historia kort, tanten har en nu en sgs2... :-)

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

12. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Hemma är det tvärt om, jag köper telefoner och när jag vill ha en ny får gubben den gamla

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.