Fråga: Min SGII startar om sig och batteriet börjar bli kasst..?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Catox9, 2 aug 2012.

1. Catox9

Catox9 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Har en SGII som jag köpte tidigare i år..
    Är en "vanlig" användare antar jag och har inte vidareutvecklat telefonen på något vis som jag förstått att man kan göra..
    Nu har den börjat starta om sig själv ibland. Det händer inte jätteofta men har ändå hänt ett flertal gånger så det är ingen engångsförteelse...

Vad ska jag göra för att den ska sluta med det? Är den trasig, måste jag dumpa den på rep?

Sen tycker jag att batteriet börjar bli dåligt..
    Använder telefonen dagligen, till lite allt möjligt, mest Facebook, men spelar lite spel och sådär oxå. Läser blaskan. Ja ni vet :-)

Förra veckan tappades min laddare bort och jag köpte en laddare att ha i bilen för jag hoppas fortf på att hitta den med stickpropp, använder den och miniUSB'n till datorn för att ladda luren.. Det tar evigheter tycker jag och det känns som att batteritiden blir sämre än vanligt, kan detta stämma???
    Tyckte batteriet verkade bli sämre redan innan laddaren tappades bort men nu känns det katastrofalt.
    Om jag vill köpa ett nytt batteri med mer batteritid, vilket ska jag välja? Länka gärna (om man nu får det..?!)

Kan man uppdatera telefonen, hur gör jag då?

Trivs med telefonen så jag vill helst inte byta..

Jag är alltså en riktig nybörjare på det här... Kan inget och vet inget!
    Det märker ni på mina frågor ovan ;-)

Behöver hjälp, svar och gärna en guide, på svenska tack :-)

Vore mycket tacksam för snabba svar <3

2. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Att telefonen tar längre tid att ladda från datorn är helt normalt, det gör den, kan ta nästan dubbla tiden.

Vad gäller det andra, prova att kolla vad som drar ström, du ser det under inställningar batteri.

du kan prova att Rensa Cahce Partitionen på din mobil (stäng av, håll in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen tills en meny kommer upp och välj "Wipe Cache Partition")

du borde just ha fått en ny uppgradering, installera den inställningar -> om telefonen programvaruupdatering -> upgradera och följ instruktionerna, kör det över WiFi dock.

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Håller med ovanstående, gör en Wipe Cache Partition, ingenting viktigt försvinner (bara cache som din mobil kommer bygga upp igen)

Att din mobil laddar långsammare i datorn är för att USB-uttaget levererar 500mA (milliampere) istället för 650mA (0,5A istället för 0,65A) vilket orsakar långsamheten ;)

Att den startar om väldigt ofta kan som sagt var bero på uppdateringsbehov... Om du har första Ice Cream Sandwich (4.0) så förstår jag absolut varför den startar om! ^^

<3 <----- That's for you my friend, for giving us one aswell! ;)

brobjo gillar detta.
  4. Catox9

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittar inte något om batteri under inställningar, letar jag på fel ställe :o
    Det enda som hände när jag försökte göra det där andra var att luren stängde av sig själv utan den dumma rutan "Din telefon stängs nu av"...
    Sen startade den om sig...

Ja ok det går inte lika fort att ladda den via datorn :P Men jag tycker att det inte håller lika länge när jag nu laddat telefonen via USB'n.. *Newbie* haha.

Finns det något annat jag kan testa?
    Toppentack för att du försöker <3

5. Catox9

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är Ice Cream Sandwich (4.0)??? Vad ska jag ha ist då ;)

6. Catox9

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en annan fråga oxå som jag slänger in här..
    Hur ska jag göra med Mybackup, alltså på riktigt så fattar jag inte hur man gör!
    Guida mig gärna igenom det

7. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Jo det ska finnas under Inställningar, heter batteri, titta en gång till!

Nr 2 ska du göra när telefonen är avstängd, alltså stäng först av den, sedan håller du de tre knapparna intryckta tills du får upp menyn där du kan välja "Wipe Cache Partition"

Ok, ja det kanske beror på andra saker, ska inte spela någon roll hur du laddar den så länge den är fulladdad, alltså full-laddad inte ful-laddad ;) Besvärligt när man inte får ha tre lika bokstäver efter varandra :)

Du ska ha den senaste uppdateringen 4.0.4 som du kan få om du går in på inställningar -> om telefonen -> programvaruupdatering -> uppgradera... och som sagt kör via WiFi

Last edited: 3 aug 2012