Min Tattoo har otroligt dålig täckning

Diskussion i 'Tattoo' startad av katren, 12 apr 2010.

1. katren

katren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förbluffande dålig täckning har jag med min HTC Tattoo, några andra som upplever detta problem, har haft en uppsjö telefoner innan och har aldrig varit med om så dålig täckning, när man ska ringa ett samtal kan det gå fram en signal och sen kopplar den ner, och ofta får man texten "ingen täckning" i displayen, har jag fått en måndagsexemplar?, Kan tillägga att jag bor och använder telefonen i Stockholm (vällingby samt Kungsholmen)

2. Mr_Felix

Mr_Felix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem i Söderköping. Fick för första gången full täckning när jag befann mig i Helsingborg.

3. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har bättre täckning med min tattoo än vad jag hade med min nokia. Kan t.o.m ringa hemma nu.

4. Emilastrand

Emilastrand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märker det ibland att jag får dålig täckning och då är det när jag är i Norrköping

5. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har bara haft min Tattoo en dag hittils, men jag har noterat att den tappar täckningen ibland om jag kör på 3G, trots att min dator som också kör på 3G en halvmeter ifrån telefonen har väldigt bra mottagning. Så länge jag bara kör på EDGE så funkar det dock fint hittils!

Överlag fungerar det dock bra här i Norrköpingsområdet, men det brukar vara mottagningsmässigt självmord att aktivera 3G i Östersund där jag har mitt andra hem. Tattoon verkar dock slå över mellan 2G/3G mycket snabbare än min iPhone!

6. SvenskMeatball

SvenskMeatball Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här så du är inte ensam om problemet. Jag löste det igenom att stänga av 3g och bara ligga på EDGE nätet och då har jag full täckning. MEN det sjuka är att när jag ligger på 2g nätet så blir samtalskvaliteten sisådär, men ligger jag och pratar på 3g med 1 pinne är kvaliteten så mkt bä'ttre:eek:

7. Emilastrand

Emilastrand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är sjukt märkligt problem det här :/

8. Nevil

Nevil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Asus Nexus Player
    De finns nån "radio uppdatering" till Tattoo, Hittade ja på HTC's hemsida.. Har också skitdålig mottagning vissa gånger, O vet inte om de e den uppdateringen ja har redan, Vet heller inte hur ja kolla versionen.. :S