Min telefon har gått sönder...

Diskussion i 'Blade' startad av Lasse-hatten, 17 jan 2011.

1. Lasse-hatten

Lasse-hatten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tvärs över på skärmen, högst upp, har jag ett c:a två cm högt, blågrönt fält, delat i två delar. Undre halvan är mer transparent än den övre, och flimrar dessutom en del. Stundtals har fältet brett ut sig över halva skärmen, men verkar ha "stabiliserat" sig på c:a två cm.
    Jag är deprimerad!

2. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Skicka in den på reparation, låter som att skärmen fått ta stryk (tappat luren?)

3. Lasse-hatten

Lasse-hatten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte tappat den. Det uppstod spontant en dag, så det hade utan tvekan varit ett garantiärende om telefonen inte varit

a. köpt i London
    b. rootad

Att reparera den kostar antagligen mer än att köpa en ny, men det kostar inget att fråga (jo, det gör det nog, det brukar kosta att få ett kostnadsförslag), så var kan jag lämna in den? Anovo är, enligt en annan tråd, inget bra alternativ.

4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om du kommer till läget att du ger upp tänker slänga den så kan jag tänka mig att köpa den för en symbolisk summa + frakt om den fungerar OK i övrigt. Känner ibland att det hade varit trevligt med en "utvecklings"-telefon då det är lite jobbigt att blåsa om sin primära telefon ibland flera ggr dagligen.

5. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min la av idag för första gången, startade inte upp ur sleep/standby läget så jag fick rycka batteriet.
    Finns det inga felloggar i android man kan undersöka efter såna ofrivilliga avstängningar?

6. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om Android fortfarande "är igång" så kan du gå in via adb och kolla lite med "logcat" och "dmesg".

Om telefonen är totaltlåst så kan det efter omstart finnas information i /proc/last_kmsg. Efter omstart, gå in via t.ex. adb (eller en terminal emulator) och kopiera ut /proc/last_kmsg till sd-kortet. Exempel "cat /proc/last_kmsg > /sdcard/last_kmsg.txt"

Kopiera sedan in filen på din dator och kika hur det ser ut i slutet på den. Kanske finns det någon ledtråd där om vad som har gått snett.

7. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Oj, jag har en del att lära ser jag. Men det där kan man väl googla fram mer om, misstänker jag