Problem: Min telefon startar ej!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av TheSituation, 13 juni 2012.

1. TheSituation

TheSituation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gick och lade mig igår kväll vid tiotiden med cirka 50 % kvar av batteriet. När jag vaknade vid sex i morse hade batterierna tagit slut. Nåväl, tänkte jag, och pluggade in laddaren. Någon timme senare vaknade jag igen för att kolla telefonen, då finner jag denna Androidfigur på skärmen och det står Factory mode, med röd text och med stor grön text DOWNLOADING. Do not turn off!

Så jag låter den ligga i någon timme utan att någonting händer, därefter trotsar jag telefonens varning och stänger av telefonen. Nu reagerar den inte ens när jag försöker starta upp den. Om jag håller in Power + Home + Volume står det battery to low to download! vilket är märkligt i sig.

Vad ska jag göra?!

ICS, lpy. Ingen root.

Last edited by a moderator: 20 juni 2012
  2. heatfire

heatfire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag skulle pröva att rengöra USB kontakterna och pröva ladda igen.
    ta ut batteriet o låta mobilen mobilen vila också.

edit: när jag fick tillbaka mobilen från rep tog det säkert 1-2 timmar med laddning innan jag ens kunde starta mobilen. också har smuts i USBn get många skumma fel för olika användare.

TheSituation gillar detta.
  3. lefffen1

lefffen1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Plocka ur batteriet en stunnd och försök igen

TheSituation gillar detta.
  4. TheSituation

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag pluggade in telefonen i laddaren och lät den vila. Rätt som det var gick den igång efter en halvtimme, utan att jag rört vid den. Batteriet var fortfarande på 1 % så den verkar inte ha laddats under tiden men sedan den gått igång har den laddat och allt verkar fungera felfritt.

Börjar ledsna lite på problemen med ICS nu som tidigare varit av smärre karaktär som att program stängts, signalen brutits, grönt flimmer över skärmen, att telefonen inte går ned i sömn under natten osv.

Hur kommer det sig att telefonen gick in i något download-läge? Det förefaller ju helt orimligt och var det någonting den försökte ladda ned? Kan det vara så att "sök efter uppdateringar" och "uppdatera automatiskt" är ibockat under fliken om telefonen?

5. Nixxor

Nixxor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför din note gick in i download läge är svårt att svara på. I vanliga fall måste man hålla ner volume down + home + power för att detta läge skall starta.

Din note försökte inte ladda ner någonting utan texten som dyker upp är lite dum, den säger så pga att när man går in i detta mode är det för att man har tänkt ladda in en rom. Den varnar helt enkelt bara.

Ifall telefonen höll på att ladda ner någonting hade du sett en progress bar.

6. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Det kan ju vara så att smuts i USB kontakten leder över ström på precis rätt stift med rätt motstånd så att effekten blir lika som när man stoppar i USB jiggen..
    Måste va hyfsade odds på det...

Min Note dog helt för några veckor sedan när jag tog ur batteriet utan att den stängt ner ordentligt.
    Den låg utan batteri ca en halvtimme under tiden jag kopierade och bytte minneskort.
    När jag sedan skulle starta den var den helt död och inga knapp tryckningar för download mode eller USB jig fungerade inte.
    Jag körde alla trix med laddaren ur och i med eller utan batteri och det tog 4 timmars svettningar innan den helt plötsligt reagerade på vol+home+power och gick igång i download mode igen, tog cancel och den startade upp helt normalt och har fungerat sedan dess.. (helt original, 2.3.6)

7. TheSituation

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, det låter ju sannerligen som en högoddsare ;)

Känns trist att behöva gå tillbaka till GB men efter allt strul (det största problemet är att appar fryser, jag får trycka på power och därefter väcka telefonen igen) känns det nästan som att det är värt det.

Jag hade CM9 förut, vilket fungerade bättre. Ska man gå dit igen måntro... :ehm: Å andra sidan är jag ju orolig för brickning.

8. calm

calm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag lider av att min Note har "sleep of death"-probelemt. Det är lite som du beskriver som "helt död". Det man ser är att meny&back tänds upp ibland, men inte skärmen.
    OTROLIGT irriterande. Ibland är den död i 1 minut, ibland[1] längre.
    Jag hoppas att det inte är hårdvaran, och det är därför (samt lathet) som gör att jag väntar på officiella ICS. Löser det sig med ICS så är jag glad, annars så måste jag lämna tillbaka den.

[1] det är som den vet att jag MÅSTE kolla något... då vägrar den en längre tid... min smart phone är nog en AI :eek:

9. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Hade problemet minst 1 gång per vecka men med ICS som jag nu haft 4 veckor har det inte hänt en enda gång.

10. calm

calm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Problemet löstes inte med ICS, så det blev service på den.
    Nytt kretskort och nu verkar det fungera som det skall! :)