Min väg till Acer Liquid!

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by hobbitar, Apr 25, 2010.

1. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt mål här i livet är för nuvarande att äga en Androidtelefon. Eftersom Acer Liquid är både billig och har fått bra kritik är det denna lur jag har riktat in mig på.

Eftersom jag har dåligt med pengar och egentligen inte har ett livsnödvändigt behov av en ny telefon kommer jag att försöka sälja av diverse onödiga prylar jag har liggandes i mitt hem och på så sätt få ihop pengar till min Androidlur!

Jag kommer i denna tråd skriva uppdatera om hur mycket pengar jag har fått in och andra tankar om Acer Liquid

Ikväll ska jag ner till den lokala mataffären och sätta upp en Annons på anslagstavlan. Jag har ca 35 nummer av tidningen "body" som jag skall försöka sälja. Jag har en Nokia N95 8gb som jag skall försöka sälja såsmåningom men eftersom mitt abonnemang inte går ut förrän den 10 Maj får jag vänta lite med det.. Dessutom har jag lagt upp 3st objekt på tradera, ni hittar dom här:

Solcellsladdare SÅLD

En dag i livet

Usb minne SÅLD

Total intjänade pengar hittills: 807 kronor (Uppdaterad 20 Maj)

Last edited: May 20, 2010
  2. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant tråd.

3. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Denna tråd lär följas av mig! :)

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Gjorde en sådan här blogg en gång då jag hade jävligt kasst med pengar. Hade 500:- att klara mig på en månad. Bloggade om vad jag gjorde av med osv. Var jävligt roligt faktiskt! Följdes av många till slut.

Kommer följa denna tråden :)

5. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag håller tummarna för dig! Kommer att följa din tråd!

6. Doid

Doid Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har precis köpt en solcell laddare till min Liquid. Ska använda den i sommar när jag är ute och paddlar och registrera turerna med My Tracks. Jag använder luren till allt men den är törstig vad gäller batteri.

7. Stinkis

Stinkis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Så törstig är den egentligen inte, i alla fall inte om du inte surfar mycket. Problemet är bara att acer programmerade originalromen klantigt så att den aldrig går i viloläge.

8. hobbitar

MINA ENHETER

Jag fick redan igår sålt mitt usb-minne så nu står jag iaf inte på noll kronor. Jag var nere idag och satte upp annonsen på tidningarna så jag hoppas någon nappar på den i veckan...

Totalt intjänade pengar: 60 Kronor

Jag tror att tradera tar en liten avgift för varje sak man säljer men jag har inte tagit med detta i beräkningarna ännu...
    Nästa projekt är att leta fram en herrklocka jag har liggandes här någonstans, den borde bringa in några hundra kronor iaf...

hej så länge!

9. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Intressant tråd! Lycka till!

10. B1ny

B1ny Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Lykke til :)

11. hobbitar

MINA ENHETER

Tack alla som önskar lycka till :) Kul att några följer tråden!

Nu ser jag att det första budet på Solcellsladdaren har kommit in, 90 kr. Det känns bra att iaf ha säkrat minst 90 kronor men förhoppningsvis blir det mer.

Traderas avgift för usb-minnet var 7,50 kronor (ganska mycket tycker jag !?) så därfår har jag nu ändrat det totala beloppet.

Total intjänade pengar: 52,50 kronor

12. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Glöm inte att uppdatera första inlägget och den totalt tjänade summan ;)

13. hobbitar

MINA ENHETER

#Crozz

Sådär nu har jag uppdaterat att USB-minnet är sålt. Mina totala intjänade pengar är oförändrade än så länge.

Ingen har ringt på annonsen jag satte upp i affären, jag hoppas verkligen någon ringer i veckan för då får jag in 350 Kronor vilket hade varit nice!

Idag ska jag se ifall jag hittar något mer att lägga upp på tradera. Samma dag som jag slängde upp de övriga prylarna på tradera la jag även ut en Dvd-film till försäljning.

Jag vill poängtera att jag inte använder det här forumet som någon slags reklamsida för mina Tradera-produkter även om det kanske verkar så :) Om Ni administratörer tycker det är olämpligt att jag redovisar vad jag försöker sälja så tar jag givetvis bort länkarna.

Mvh //Hobbitar

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Har du inget ps3 eller annat som står och står? En Liquid är värd många USB-minnen. ;)

15. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

På Expansys kostade den 2590 så det behövs 49 minnen till :P

Lycka till förresten!

16. hobbitar

MINA ENHETER

#Dirk Diggler och JohnnyPonny

Hehe jag har ju inga mer USB-minnen att sälja :) Jag har ett Xbox 360 ståendes här men det har jag faktiskt inte hjärta att sälja.

Men jag får se lite, om jag får en riktigt bra lön i slutet av månaden så kanske jag slår till ändå.
    Lyckas jag sälja Tidningarna och min Nokia N95 till ett hyffsat pris har jag en ganska så bra "kontantinsats".

Igår la jag ut 2 st Dvd-filmer för försäljning

När mörkret faller SÅLD

En dag i livet

Notera att jag har varit väldigt ambitiös och t om tagit med trailers i beskrivningen:)

Last edited: Apr 30, 2010
  17. robot

robot Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är okej om du lägger ut länk till din produkt på Tradera (så som du har gjort nu). Om du vill så kan du även använda vår "Köp & Sälj"-del för att sälja dina saker.

Lycka till!

18. hobbitar

MINA ENHETER

Det låter bra det, tack så mycket!

Igår fick jag sålt filmen "När mörkret faller". Jag har dock inte sett att pengarna har trillat in på kontot ännu så jag kommer EJ uppdatera mina totalt intjänade pengar tills dess.
    För övrigt så har ingen nappat på att köpa mina tidningar ännu, kanske är det för dyrt? Näe det tycker iaf inte jag om man ser till vad dom kostade per styck, dessutom borde det väl inte vara en så extrem värdeminskning på tidningar som innehåller informativ läsning?

Hur som helst så kanske jag blir tvungen att dumpa priset på dom om ingen nappar.
    För övrigt så kan jag redan nu "förvarna" att jag antagligen kommer lägga ut min Nokia N95 8GB till försäljning här på forumet när mitt 3-abonnemang går ut. Så om det är någon som är intresserad så får ni gärna säga till redan nu. Mitt utropspris kommmer ligga på runt 900Kr, fri frakt...

Mvh //Hobbitar

19. hobbitar

MINA ENHETER

Nu har jag fått in pengarna på kontot från filmförsäljningen och om jag beräknat allt rätt med porto, traderaavgift m.m... så har denna film inbringat hela 15,50 kronor!

Totalt intjänade pengar: 68 Kronor

Snart är fraktavgiften intjänad:)

20. Inequality

Inequality Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

haha, detta är värt att följa :).

Lycka till!