Min wildfire sönder? Wildfire S som komplement?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Chatastropher, 27 maj 2011.

1. Chatastropher

Chatastropher Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
    Hej! Bege dig på en lässtund.

Nu är det såhär att jag imorse tog ut all min instängda ilska på min Wildfire... Hela mobilen fryste och jag kunde inte stänga av alarmet klockan halv 7 imorse. Detta resulterade att jag tog mobilen och sulade in den i väggen, med... hård kraft. Ni kan se på den bifogade bilden att det t.o.m blev märke efter skärmavstängningsknappen. Se bild här.

Hur som helst, alarmet stängdes iallafall av :cool: Efter att jag sedan letat upp bakre skalet, batteriet och till slut mobilen så satte jag på den. Ni som har Wildfire vet att det tar lång tid att boota. Men detta var overkill. Efter 19,5 minuter hade den bootat färdigt och jag skulle öppna låsskärmen för att knappa in pinkoden. Dock går det inte att trycka någonstans. Helt fryst.

Efter att skärmen stått fryst i några minuter blev telefonen återigen svart och en varningsruta kom upp - "Processen system svara inte."

No shit lixom.. Jag tryckte på "Tvinga fram en stängning" och mobilen stängdes av, och startade om sig själv. Fuck him, tänkte jag, tog ut batteriet och satte simkortet i min ZTE Light som fick bli mobil över dagen. Innan jag sprang iväg till bussen startade jag iallafall om Wildfire'n igen i en förhoppning om att den kanske skulle funka när jag kom hem, lol. (Ja, med ett simkort)

Mene nej, kom hem nu och den håller fortfarande på att boota och frysa. Den har alltså startat om sig själv i 7h.

Så, någon som vet vad som är sönder?

Nu till ännu en fråga höhö. När jag köpte mobilen köpte jag även till garanti för 600kr (expert). Och jag kommer ihåg, true story, att försäljaren sa att ungefär: "Går den inte att reparera får du en ny telefon, och om en nyare modell kommit får du den". Kan det stämma?! För det betyder ju att jag skulle få Wildfire S om denna nu inte skulle funka att reparera?

Aja, tacksam för svar iallafall!

(Mobilen är unrootad sedan några dagar tillbaka)

2. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag har också råkat ut för det där att alarmet "fryser" men det har skett efter ombootning bara, anyway, jag har ändock inte fått för mig att kasta den i väggen, men blir man tillräckligt frustrerad så....

Men bortsett från det, du bör nog kolla på villkoren för garantin, för med tanke på att det här är self-inflicted så kan det finns ett kryphål i garantin för sånt

3. Chatastropher

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
    "Expert Trygghetsförsäkring täcker exempelvis:
    Otursskador, Vatten/fuktskador, blablabla.

Kan jag bara inte säga att den var så när jag vaknade på morgonen? Att ehm, alarmet frös, jag tar ut batteriet och vipps, sönder.
    ? :cool:

4. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Hehehe visst kan du göra det...så länge det inte finns synliga skador på själva telefonen, alltså märken etc

5. Chatastropher

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
    Höhö underbart. Mja, nån repa finns det men det ska nog inte spela roll, blev för övrigt inga märken från just min lilla olycka igår.

6. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Garantimissbruk FTW! :cool: