Min x10 stänger av sig!

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by mackancrx, Jul 18, 2010.

1. mackancrx

mackancrx Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

När jag tittar på filmer på youtube/spelar spel så kan telefonen bara dö av sig själv. Detta har kommit efter den senaste uppdateringen, gjorde inte så innan. Kan det va att processorn blir överhettad? Har inga appkillers eller liknande installerade. Någon med samma problem?

Mvh

2. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör en reparation i SEUS (SonyEricsson Update Service).

3. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Min gör samma sak dock aldrig under tiden jag använder den. För mig fungerade det inte med en rep. Har försökt rep 3gånger, funderar på att lämna in den istället men orkar inte vara utan telefon.

4. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    har hört om detta fenomen och det beror på att ditt batteri blir överhettat.antingen har du ett dåligt exemplar av ditt batteri eller så är det hårdvarufel.

Sent from my X10i using Tapatalk

5. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min gör så oxå och först trodde jag att det var en bugg koplad till kameran. Nu vet jag inte längre. Fick köra med pinkod tre gångenr i går. Kanske ska prova att reparera.

6. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem med min och då enbart efter uppdateringen. Det verkar dessutom som att batteriet överhettar mycket lättare nu. Min telefon la av fullständigt efter att jag kört GPS i ca 2 timmar, w-lan och BT och 3G på (allt så att säga). Batteriet blev ca 60 grader och så dog den helt.

Men efter uppdateringen har den som sagt börjat boota om och kräva pinkod spontant, har kanske hänt 3 gånger på 3 veckor.

Jag hävdar fortfarande att SE's utvecklare inte kan programmera. Man sitter i utvecklingsverktyg, genererar kod och trycker in den utan granskning (p.g.a. brist på kompetens). Sedan låter man kunderna prova. Funkar det inte sedan så är det "handhavande fel" eller så har man bara gnällig.

SE likt Nokia håller på att gräva sin egen grav.