Problem: Min Xperia S blir sjukt varm

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av BruceTheDwarf, 27 mar 2012.

1. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Spelade lite Smash Bros 64 tidigare på min Xperia S och märkte att överdelen av telefonen, alltså runt där kameran sitter, blev svinhet. Detta kanske inte alls är så konstigt eftersom spelet är rätt krävande för en mobiltelefon, men ändå. Det känns obehagligt att spela när det verkar som om luren ska smälta :P

Har ni också stött på att er S blivit riktigt varm i övre delen?

2. Ramkha89

Ramkha89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Blir den verkligen så varm att du nästan bränner dig på den eller blir den bara varm? Jag skrev en liknande tråd när jag installerade ps1 emulatorn och lirade Final Fantasy VIII på den. Den blev varm (inte så man bränner sig) just runt kameran och på skärmen. Men har kört i ett antal timmar så och min telefon mår bra så ska inte vara ett problem :)

Så: varm = OK, Brännande varm = få den kollad antar jag :P

3. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nej, nu i efterhand inser jag att jag överdrev lite väl mycket :P Men den blev ändå så pass varm så att det blev lite obehagligt. Men den ska väl palla lite N64-spel kan man ju tycka :P

4. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Ladda ner battery widget och se hur varm den blir. Min RAZR går upp till vid spelande av Dead Space t.ex till 41C och det är "normalt" efter jag har läst runt lite