Mina åsikter om Legend och Android [Topic redigerad/ mod]

Diskussion i 'Legend' startad av flyttkarl, 3 maj 2010.

  1. flyttkarl

    flyttkarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är väl en dum fråga för er som det är självklart för, men dum som jag e måste jag fråga.
    Köpte en Legend o sålde, i tanke om att de kunde vara najs med både bra kamera, musikspelare och äntligen blir det en njutning till och surfa med den. (surfing som var det enda positiva av dom tre.

    Men det var ju en tabbe, är ju bara mina egna upplevelser och värderingar utav en telefon, men iallafal en del nackdelar.
    Ingen equalizer så ljudet blir extremt plant o skarpt och baslöst.
    Hittade nån musikspelare på market med equzlier, men låtsorteringen var helt skruvad och dåligt anpassad i övrigt.
    Utveckas ju säkert fler bättre spelare, men när jag skruvade upp basen i legenden i just det programmet sprakade det bara i hörlurarna.
    Som om den inte klarade av att leverera i dom tongångarna..
    Och lurarna är ingen flaskhals i det avseendet om nån undrar.

    Då spelar det ju ingen roll om programmen finns där, men inte hårdvaran, för skillnad blev det faktiskt. Astroplayer tror ja den hette.

    Kameran var fullständigt vedervärdig i dåligt ljus, videoinspelningen ännu sämre.
    Och batteritiden var skrämmande dåligt, stängde av allt ja kunde men passningstiden sjönk fortare än kvikt.

    Högtalaren var det värsta skräpet jag upplevt ur en telefon i denna prisklass.
    de kan jag anta att jag nog inte ensam om att tycka va..

    Så överträffade mig själv och skaffade en betydligt billigare SE telefon med gps och bra kamera, som egentligen var det jag var ute efter:(
    Även den har ett flertal nackdelar, men ingen telefon slår fullträff så nån måste man ju ta..
    Tar gärna avstånd från facebook och väderapplikationer så redan där faller det med android..

    Men för att tala om fördelarna så är skärmen på legend guds gåva från ovan, UI är helt fantastiskt och i övrig mycket trevlig.:)

    Dock ingen telefon som gjorde mig glad och mina ytterst personliga behov. Om man då inte gör allt annat förutom det nämnda, så är den ju helt perfekt.

    Bra på mycket, sämre på en del detaljer.
    väldigt taskig wifi, 3G täckning hade jag också för övrigt..

    Så vad är era?
     
    Last edited: 3 maj 2010
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ville jag vilja ha en telefon som skulle spela musik skulle jag köpt en iPhone.
    Ville jag ha en telefon som kunde ta kort skulle jag köpt en SE.

    Men nu ville jag inget av dessa. Jag ville ha en telefon som kunde anpassas efter mina behov och med applikationer som jag tyckte om.

    Då fanns det två alternativ. Android eller iPhone.

    Eftersom jag också ville ha ett öppet system där man kunde ändra på startskärmen samt ha en telefon som inte behöver synkas med ett enda program (i detta fall iTunes) räknades iPhonen bort rätt snabbt.

    Plus att priset är helt galet satt på iPhonen jämfört med samma prestanda, eller bättre t.o.m, i en Android (Liquid som jag har).

    Täckning på wifi och 3G har jag inte märkt av heller. Jag är över lag väldigt nöjd och tittar man på mina behov så finns det inget bättre just nu än Android.
     
  3. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ville bara testa ett nytt telefonOS, och eftersom att det inte fanns några androidtelefoner lättillgängligt att klämma på i sverige när jag köpte min ADP så fick det bli just en sån.
    Kameran var helt värdelös, chassit knarrade och tangentbordet var rent horribelt osv osv.
    Men OSet.
    Jag kan inte använda andra telefoner längre då jag stör ihjäl mig på användargränsnittet på i stort sett alla andra telefoner nuförtiden. Så gränssnittet fick det att kännas som att komma hem till ett hem man itne visste fanns.
    Jag tar inte mycket bilder, använder inte GPS speciellt mycket. Däremot så surfar jag en del, har en drös med IMar och lyssnar på spotify hela dagarna.
    Android it is. :)
    Men visst finns det saker som behöver rättas upp. De rent sorgliga kamerorna tex.
     
  4. GuldPungen

    GuldPungen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag køpte en Legend før 2 veckor sen och har aldrig varit så nøjd i hela mitt liv øver den telefonen.

    Valet stod mellan iPhone och Legend, har længe sagt att jag skulle køpa en iphone har sagt det runt 6 månader (har en ipod touch) men sen nær jag børjade spana in HTC's kommande telefoner och børjade læsa många recensioner och æven besøka denna webbsida så var valet så mycket enklare.
    Enda nackdelen jag har med android ær batteritiden på telefonen men jag laddade hem en app som hjælpte mig vældigt mycket med batteritiden har æven alltid med mig laddningskabeln till datorn i jackan.
    3g/wifi blev jag också lite besviken på men det funkar. om jag ska ta foto med kameran så har jag min digitalkamera som gør de.
    så jag kan inte vara med nøjd æn vad jag ær med min Legend.
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    använder flitigt
    *e-leg
    *tvguide
    *barcode scanner
    *prisjakt
    *spelar
    *SURFAR
    *kalender
    *mail

    så jag klarar mig inte med en vanlig SE längre.
    Sambons Aino känns som någon 90-talspryl
     
  6. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Surfar, lyssnar på musik, kalender,engadget, mail, facebook och gtalk en timme på morgonen. Sen gtalk,telefon, kalender under jobb. Samma visa sen på pendeln hem. På helgen servar min nexus som kamera med på div tillställningar som funkar utmärkt i dämpad belysning. Bästa prylen jag någonsin ägt.

    Rent kosmetiskt är animationerna inte snygga och crazy screen problem är nackdelarna.
     
  7. Profetengus

    Profetengus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en X10 och kameran där e nog den bästa som finns på en Android mobil idag och mycket bättre finns ju inte på någon annan SE lur. X10 musikspelaren mediascape e riktigt trevlig men vet inte om det finns någon EQ i den. Du kanske skulle satsat på en X10 i stället för Legend. Vem vet du kanske hade blivit mer nöjd då.

    för övrigt använder jag massor av funktioner varje dag på den.
     
  8. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte min för surfandets skull,behöver komma åt Google.Och jag är jättenöjd med den delen. Om den också var lika bra att ringa med, men nej bara problem hela tiden ,har funderat på att ha en separat tele för att ringa på! Dessutom alla buggar ,tänkte att ok det är nytt det fixar dom i nästa patch ,men nej alla patchar är fylda med nya program som har massor med buggar ??? I stället för att fixa telefonen så att den blir felfri väljer man att lägga 98% på att vidareutveckla android och strunta i buggar, och i stället för att ha en bra fungerande lur känns min 9 mån gamla Hero out of date .Ska man verkligen byta lur var 10 mån och konstant ha massor med buggar? Lite sur har jag blivit och jag längtar efter en lur som alltid funkar
     
  9. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag skaffade en HTC Magic så snart det gick att få tag i den, är ofta en early adopter och är en stor användare av googles tjänster. Tidigare har jag bara ägt skräptelefoner från SE så detta var verkligen ett steg upp för mig.

    Den kan ofantligt mycket, möjligheterna ökar för varje dag och utveckling sker i rasande tempo även av användare och inte bara någon stor ägare till mjukvaran.

    Just för att det var en tidig modell är den nu lite seg jämfört med andra. Den kan mer, men är segare. Triviala saker blir klumpigare, telefonen kan lagga till när jag skall svara, och sådan händer inte på en skräptelefon.

    Kameran är kass, som på alla telefoner. Fota gör jag med digitalkamera, samma med filma. Mobilkameran används för facebook eller mms. Batteriet suger, men jag har ju usb vart jag än går. Musik spelar jag inte i telefonen, för ingen telefon är bra nog för det (kräsen). Högtalare använder väl ingen förutom trettonåringar som vill spela kass musik på bussen?

    Däremot kan jag skicka pengar mellan banker, kolla avgångar i realtid, scanna prisuppgifter när jag handlar och styra hemdatorn med fjärrskrivbord. Jag startar om servern som krashat och checkar in på flyget till London, och telefonen stänger av ljudet själv när jag går på möten. På bussen hem från jobbet läser jag alla nyheterna och mailen svaras alltid på någon sekund. Är jag utomlands så ringer jag hem gratis via skype såklart, gör inte alla det? Och behöver jag en stor laptop så ger ju min telefon mig internet.

    Jag har inte en telefon, jag har en dator. And god i love it!
     
    Last edited: 4 maj 2010
  10. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Antar att du kör via WLAN då? För Skype via mobilt internet i utlandet lär väl bli dyrare än att ringa vanligt?
     
  11. Yakky

    Yakky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag själv har haft mycket nytta och nöje med min Androidlur som ständigt är uppkopplad på det stora nätet. Några exempel följer:

    Skånetrafiken

    Har räddat mig från att stå ute i ur och skur väldigt många gånger (pendlar till jobb + replokal).

    Spel

    Spelen på min telefon har lyckats övervinna den dötid jag spenderat på tågen.

    Kamera + Facebook

    Vad skulle jag göra utan denna kombo? Blev rejält huggen i handen av en hund så blodet flödade och kunde snabbt ta bilder och ladda upp dem på Facebook i väntan på taxi till sjukhuset.

    Paint-program

    Ett måste under tråkiga möten.

    Listan kan göras väldigt lång, men då jag fortfarande har ont i handen efter bettet väljer jag att sluta här. Kan även tillägga att jag har möjlighet att ringa med Android, även om jag väljer SMS i förstahand.
     
  12. Goodbody

    Goodbody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag är i stort behov av android då jag älskar multitasking hade flera olika nokia med symbian förut men symbian är så satans ostabilt och segt, jag älskar min Nexus och kommer inte dumpa den än på 2-3 år

    appar jag använder är

    * Kalendern som synkas med datorn
    * gmote för att styra datorn från sängen då jag är lat
    * msn, gtalk och AIM
    * prisjakt och bar code scanner
    * Pactrackdroid håller koll på vart mina grejer är som jag köper på nätet
    *Silent Time för att nallen ska stänga av ljudet på nätterna
    * Tv Guide
    * unit Converter
    och listan kan göras lång
     
  13. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Använder min android till mycket. Ser det inte som en telefon ser det mer som en kommunikationsapparat. Dock så tycker jag att ljudet är helt okej och saknar inte direkt någon EQ för det. Men jag inbillar mig att ljudet som jag får när jag kör genom mitt Bluetooth headset (SE MW-600) är bättre än när jag kör direkt från telefonen. Men lite kort så ser min lista ut så här.

    Lyssna på spotify ca 6-8 timmar om dagen på jobbet.
    Chatta, msn, skype, facebook.
    smsa.
    Surfa på sidor som man inte kommer åt på jobbet.
    Barcodescanner plus prisjakt. Underbart när man är ute och kolla på saker.
    Få förslag på olika matställen eller annat roligt som kan finnas i närheten där man befinner sig.
    Navigerin när jag är ute och kör bil eller går på stan.
    Analysera wifi nätverk och vad det kan vara för fel på dem. Mitt trådlösa där hemma fungerar mycket bättre nu ;)
    Läsa och skriva mail
    Spela lite.
    Kolla på film/serier för att fördriva tiden.
    Med mera..
     
  14. Goodbody

    Goodbody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    använder du en app i android för att analysera wifi?
     
  15. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Hej!

    Själv har jag i princip gått igenom en telefon om året minst sen den första stora från Siemens kom ut.

    Jag har gått igenom Windows Mobile telefoner samt Symbian och alla har på ett eller annat sätt strulat. Att det blev en HTC Hero var nästan en slump, då jag behövde en telefon snabbt då min winMo la av en sen kväll och NetOnNet var den enda affären som var öppen.

    Har jag ångrat mig? Aldrig! Det finns iofs alltid lite små strul men inte ens i den härad jag har upplevt tidigare. Och glädjen med telefonen genom apps och enkelhet gör att jag är mer än nöjd!

    Jag använder dagligen:
    *tv.nu
    *Surfningen
    *Spotify
    *Kalendern (Calendar PAd)
    *Google Maps (och MApsEditor)
    *textTV
    *Snowstorm
    *Powersearch

    Sen har jag allmäna apps som :
    *C:geo
    *eBuddy
    *Facebook
    *SR Player
    .....mm

    Jag har aldrig haft problem med 3G, Wlan eller annat jävelskap som andra verkar ha. Min telefon klarar sig minst 72 timmar om jag har stängt av Wlan, BT och sånt.

    Grymt nöjd och skall väl snart byta upp mig.
     
  16. asphyxie

    asphyxie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Låter som om flyttkarl har mer problem med hårdvaran och inte med själva OS:et?
     
  17. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Ja.
    Skilj på hårdvara och mjukvara!
    *Tråd flyttat och topic redigerad*
     
  18. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Har flyttkarl en X10a nu, eller varför blev den flyttad hit?
    (jag tolkar det som han skaffade en vanlig (OSE) SE mobil efter Legenden?)