Mina Beats Studio knastrar

Diskussion i 'Off Topic' startad av anton__nygi, 13 feb 2012.

1. anton__nygi

anton__nygi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej, jag köpte nyligen ett par beats by dr dre studio, och har märkt att de med jämna mellanrum gör knastrande ljud i den vänstra hörluren, där batterierna sitter. Det låter ungefär som störningar från en telefon, och överröstar ibland musiken men kan även komma då jag inte ens har på någon musik eller då de inte ens är ipluggade med telefonen.

Är det någon som haft detta problem och som isf vet om det är något som är värt att gå tillbaka till butiken för? :ehm:

2. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

detta fenomen brukar uppstå om du har en sändare av någon slag nära luren, t ex mobil eller dator med wifi, säker att du inte har något sådant i närheten, annars skulle jag gå tillbaka med dom :)

//Felix

3. anton__nygi

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej, jag har märkt problemet som mest när jag är på tunnelbanan eller bussen, så det förklarar nog saken. Men jag tycker det är konstigt att ett par hörlurar skulle störas av sådana signaler. Vet du vad det beror på?:cool:

4. felixdroid

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Nej, man tycker inte att de ska reagera på tunnelbanan, har aldrig haft sådana problem med mina hörlurar om jag inte håller telefonen precis bredvid när jag får samtal/sms. Troligtvis har du fått ett måndagsex, lämna tillbaks dom ;)

5. anton__nygi

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej, men det verkar ju som att det är signaler från andra telefoner som gör att det brusar. PÅ tunnelbanan är det ju ofta minst 10 stycken som använder telefoner runtom en, men du tror ändå att det är mer än vanligt så att det är värt att begära nya? :)

6. felixdroid

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Om problemet är tydligt så skulle jag lämna tillbaks dom ;)

7. anton__nygi

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Japp, det är bara det att problemet tydligen verkar vara vanligt eftersom andra har fått det. Så kan inte bestämma om jag har mer problem med det än andra men man förlorar ju inget på att lämna in dem. :cool:

8. felixdroid

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Vet inte om du skulle kunna byta dem mot andra lurar istället, t ex akg eller jays ;)

Dessa har för övrigt bättre rykte än beats vad gäller ljudkvalitet, enligt många här så är beats bara en "hajp-sak"

9. Wasabi

Wasabi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Beats är ju total skit, AKG, Grado eller Sennheiser är det man ska köpa om man vill ha ljudkvalité.
    Jays är inte mycket bättre eller, sämst baselement i lurarna och de går sönder väldigt lätt, lite som JoS mp3spelarna som han sålde i början av 2000talet.
    Man ska nog hålla sig borta från Jens Nylanders små projekt.

10. felixdroid

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag har ett par akg k518, gillar dem skarpt. Kostar bara 500 jämfört med dessa överprissatta beats lurar

11. anton__nygi

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade ett par akg 430, eller rättare sagt 3 par, och de kan inte ens mäta sig med de här. Men det var inte det jag frågade om, utan huruvida detta är ett fel som är vanligt eller om det är något som är värt att returnera dem för.

12. felixdroid

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Returnera och se om de nya funkar ordentligt, annars ta pengarna tillbaka och köp andra lurar